۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۸۹۸۶۶
رییس دانشگاه پیام نور قم:

طراحی پلیس دینی برای جوامع اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پیام نور قم، بر پیوند دانشگاه و نیروی انتظامی با مرجعیت و روحانیت تأکید کرد و طراحی پلیس دینی را برای دنیای بشریت به ویژه کشورهای اسلامی ضروری دانست.
حجت ‌الاسلام رضا علي کرمي  رييس دانشگاه پيام نور قم حجت ‌الاسلام رضا علي کرمي رييس دانشگاه پيام نور قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضاعلی کرمی، رییس دانشگاه پیام نور قم، پیش‌ از ظهر امروز در همایش نقش فرهنگ‌سازی دینی در ارتقای امنیت اجتماعی بر ضرورت پیوند دانشگاه و نیروی انتظامی تأکید و با بیان این‌که پیوند این دو باید با مرجعیت و روحانیت نیز رقم بخورد، طراحی پلیس دینی برای دنیای بشریت و به ویژه کشورهای اسلامی را ضروری دانست.

وی با بیان این‌که مأموریت‌های پلیس دینی براساس شرع مقدس تنظیم می‌شود، پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب، تولید علم و نهادینه شدن آن در زندگی مردم را از جمله اهداف برگزاری همایش فرهنگ‌سازی دینی در ارتقای امنیت اجتماعی برشمرد.

رییس دانشگاه پیام نور قم با اشاره به حمایت مراجع تقلید، روحانیان، اندیشمندان و متفکران دینی از پلیس جمهوری اسلامی ایران، آن را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: نیروی انتظامی استان قم از جمله مراکزی است که می‌تواند نمود کشوری و جهانی پیدا کند.

وی در ادامه بر اجرایی شدن تولید علم مدنظر رهبر معظم انقلاب در زندگی مردم تأکید کرد و افزود: شهر مقدس قم از نظر جایگاه علمی، مذهبی، سیاسی و امنیت در سطح جهان محوریت دارد.

حجت‌الاسلام کرمی، لازمه پلیس دینمدار را تطبیق فعالیت‌های خود با دستورات قرآن کریم دانست و اظهار داشت: نیروی انتظامی، امنیت اسلامی اخلاقی را در قالب علمی برای مردم اجرا و آن را به دیگر کشورهای اسلامی ارائه می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به روند برگزاری همایش نقش فرهنگ‌سازی دینی در ارتقای امنیت اجتماعی، اظهار داشت: پس از تشکیل دو کمیته علمی و اجرایی و انجام مقدمات لازم، 154 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد.

دبیر علمی همایش نقش فرهنگ‌سازی دینی در ارتقای امنیت اجتماعی، اضافه کرد: مقالات ارسالی پس از داوری براساس سه کمیته علمی الهیات، علمی علوم اجتماعی حقوق و مدیریت و کمیته علمی روان‌شناسی و جرم‌شناسی مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: مسؤولان اجرایی این همایش در دیدارهای جداگانه با حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، لطف‌الله صافی گلپایگانی، جعفر سبحانی، حسین نوری همدانی و محمدعلی علوی گرگانی از راهنمایی‌های این بزرگان در زمینه برگزاری هرچه بهتر همایش بهره گرفته‌اند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات