۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۸۹۹۱۳
کتاب شناسی مقام معظم رهبری(42)؛

پنجمین جلد کتاب نکته های ناب

خبرگزاری رسا ـ کتاب نکته های ناب گزیده بیانات رهبر فرزانه انقلاب در جمع دانشجویان و دانشگاهیان از سال 1368 تا سال 1383 است که به همت حسن قدوسی زاده و با نظارت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها منتشر شده است.
نکته هاي ناب 5


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین جلد کتاب نکته های ناب گزیده بیانات رهبر فرزانه انقلاب در جمع دانشجویان و دانشگاهیان است که در مورد ویژگی های فرهنگ و تمدن غربی ، دیدگاه اسلام و غرب نسبت به زن و نگرش اسلام و غرب نسبت به خانواده ایراد شده است.

جلد پنجم این کتاب در سه فصل طراحی شده است. فصل اول با عنوان ویژگی های فرهنگ و تمدن غربی شامل «پایه های تمدن و فرهنگ غرب»، «ظواهر پر زرق و برق تمدن غرب»، «صادرات فرهنگ غربی به کشورها»، «برخورد دو گانه غرب با حجاب»، «دیدگاه غرب نسبت به علم»، «برتری علم غربی به معنای برتری فرهنگ غربی نیست»، «ناباوری نسل کنونی به خودش ناشی از تکنولوژی پر سر و صدای غرب است»، «آثار منفی هیمنه دانش غربی»، «مقایسه دو رمان اسلامی وغربی»، «غرب، در سراشیبی سقوط» می شود.

«دیدگاه اسلام و غرب نسبت به زن»، «زمزمه آزادی زن در فرهنگ غرب از کجا شروع شد»، «ارتباط آزاد زن و مرد در غرب، بزرگترین ضربه برای زن»، «عدم تفاوت زن و مرد درکسب فضائل بشری از دیدگاه اسلام»، «زن مسلمان ایرانی باید قدر خود را بداند و از بازیچه های تمدن غربی رو بگرداند»، «ببینید چه قدر مسئله عفت مهم است» فصل دوم با عنوان نگرش اسلام و غرب نسبت به زن را تشکیل می دهد.

در بخشی از فصل دوم به نقل از مقام معظم رهبری می خوانیم: «اگر شما امروز به بعضی از جوامع غربی نگاه کنید، به خصوص آنهایی که بیشتر آمیخته به مسائل صنعت و ارتباطات صنعتی و ماشینی هستند، خواهید دید که روز به روز آلودگیها در آن جا زیاد خواهد شد. آلودگی اخلاقی و فساد که درجامعه ای رایج شود، آن جامعه را از هم خواهد پاشاند. آلودگی اخلاقی و فساد که درجامعه ای رایج شود، آن جامعه را از هم خواهد پاشاند. حالا اینها مثل زلزله و سیل، بلایای دفعی نیست. بلکه اینها بلایای تدریجی است؛ منتها بی علاج. بلایایی است که وقتی برجامعه ای نازل شد، به زودی نمی فهمند، به تریج می فهمند.

آن وقتی که بیماری ضربه خودش را تا اعماق فرود آورد، آن وقت می فهمند. آن وقت هم دیگر هیچ علاجی نخواهد داشت. الان، جوامع غربی دارند به این سمت حرکت می کنند، آن هم به سرعت. یعنی، حقیقتاً به نقطه بسیار خطرناک سراشیبی رسیده اند.

در دنیای غرب، بنیان خانواده متزلزل شده است، خانواده ها دیر تشکیل می شوند، زود هم منهدم می شوند. فساد و فحشاء روز به روز بیشتر خواهد شد، البته این طور بیماریها و گرفتاریها، چیزهایی نیست که ظرف 5 سال یا 10 سال خودش را نشان بدهد، لکن بعد از گذشت سالهای متمادی وقتی که اثر گذاشت، یک جامعه را به کلی منهدم و نابود می کند، ثروتهای علمی و فکری و مادی و همه چیز را از بین می برد. این آینده در انتظار بسیاری از کشورهای غربی است.»

زیر مجموعه های فصل سوم با موضوع نگرش اسلام و غرب به عبارت است از: «بی بندوباری، مهم ترین عامل بی رغبتی به تشکیل خانواده در غرب»، «آزادی جنسی و فروپاشی خانواده درغرب»، «ظهور ارزشهای انسانی در زن و مرد»، «بالاترین ارزش و افتخار برای زن، گرم نگه داشتن کانون خانواده است»، «مردها باید به فکر بصیرت دادن به زن و فرزندانشان باشند»، «معیارهای غلط در ازدواج»، «ای پدرها! ای مادر ها ! به ازدواج جوانها بشتابید. معیار های طاغوتی را دور بریزید» و «چرا مهریه های سنگین؟!».

ضمائم کتاب شامل «بی توجهی روز افزون به کودکان درآمریکا»، «اهمیت حیاتی سه سال اول زندگی کودکان» و «زنان؛ قربانی خشونت رسانه ها» است.

چاپ نخست جلد پنجم کتاب نکته های ناب با نظارت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و با تلاش حسن قدوسی زاده در 119 صفحه با شمارگان 3000 جلد در سال 1386 منتشر شده است./913/ ن602/ع

ارسال نظرات