۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۹۰۱۰۹
مدیر سیاسی جامعه مدرسین:

کارگروه های ویژه ای برای پیگیری بیانات مقام معظم رهبری در حوزه تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضور ده روزه مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم را نقطه عطفی در حوزه های علمیه ارزیابی کرد و خواستار شکل گیری کارگروه هایی در حوزه به منظور پیگیری مطالبات و بیانات ایشان شد.
حجت الاسلام محسن صالحي


حجت الاسلام سید محسن صالح مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری، استقبال حوزویان، علما، روحانیان و مردم قم از حضرت آیت الله خامنه ای را بسیار باشکوه و بی نظیر توصیف کرد.

وی با بیان اینکه سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم، نقطه عطفی در حوزه به شمار می رفت ابراز داشت: این سفر رهبر فرزانه انقلاب در واقع تکمیل کننده سفر قبلی ایشان به شهر مقدس قم بود.

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بیاناتی که رهبر معظم انقلاب در سفر ده روزه اخیر خود به قم داشتند، در واقع بیانات تحول گرایانه سفر قبلی ایشان را تکمیل کرد.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در سفر اخیر به شهر مقدس قم در خصوص تحول در حوزه های علمیه تاکید کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که حوزه باید بر سنت های اصیل خود پایبند باشد و این سنت ها را احیا کند.

این فعال سیاسی بیان داشت: حضور با برکت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم، تا چندین سال حوزه های علمیه را بیمه کرد.

حجت الاسلام صالح تصریح کرد: استقبالی که اقشار مختلف مردم، حوزویان، علما و مراجع از رهبر انقلاب اسلامی داشتند و مسائل مهم و کلیدی که ایشان مطرح کردند، در واقع حوزه و نظام اسلامی را بیمه کرد.

وی در ادامه از عملکرد خبرگزاری رسا در انعکاس اخبار سفر رهبر انقلاب و بیانات مقام معظم رهبری قدردانی و تصریح کرد: این رسانه حوزوی به عنوان تنها خبرگزاری که مرکز آن در قم است، به خوبی از طریق سایت و پیامک سفر مقام معظم رهبری و اخبار مرتبط با این سفر را پوشش داد.

حجت الاسلام صالح، با اشاره به رسالت حوزوی خبرگزاری رسا ادامه داد: البته این رسانه ظرفیتی بیش از وضعیت کنونی دارد و می تواند ارتقای بیشتری پیدا کند.

وی ابراز داشت: خبرگزاری رسا با توجه به بضاعت و امکانات محدودی که در اختیار دارد به خوبی توانسته است اخبار حوزه های علمیه را پوشش دهد و البته نیاز است این رسانه از این هم فعال تر باشد تا بتواند اخبار حوزه و جهان اسلام را به خوبی پوشش دهد.

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خواستار شکل گیری کارگروه هایی ویژه جهت پیگیری مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری در حوزه و نهادهای حوزوی شد و تاکید کرد: متاسفانه بعد از اینکه مقام معظم رهبری تشریف می برند، ابتدا موجی برای پیگیری مطالبات و بیانات ایشان ایجاد و بعد از مدتی نیز همه چیز فراموش می شود.

حجت الاسلام صالح بیان داشت: باید به دور از شعار زدگی و هیجان زدگی به صورت منطقی، نهادهای حوزوی از جمله شورای عالی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجمع نمایندگان و دیگر نهادهای حوزوی برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری اقدام و بیانات و مطالبات ایشان را اجرایی و عملیاتی کنند.

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید با تشکیل کارگروه هایی جهت پیگیری بیانات مقام معظم رهبری، بیانات و مطالبات ایشان تفکیک و راهکارهای لازم برای عملیاتی و اجرایی شدن آن اندیشیده شود. /924/ت302/ج

ارسال نظرات