۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۹۰۲۰۳
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

اتحاد و همگرایی صاحبان ادیان، برای مقابله با تهدیدات ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه جهان بشریت امروز با تهدیدات بی سابقه‌ای مواجه است، گفت: در این شرایط اتحاد و همگرایی صاحبان ادیان و تمرکز بر نقاط مشترک برای خروج از این تهدیدات بسیار ضروری است
حجت الاسلام والمسلمين مبلغي


حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در نشست مشترکی با هیات بلندپایه به سرپرستی کاردینال ژان لوئی توران رییس شورای پاپی گفت وگوی ادیان واتیکان و سفیر واتیکان در قم خاطرنشان کرد: گشوده شدن باب گفت وگوی میان ادیان در چند سال اخیر نتایح خوبی را به بار نشانده است، و باید این گفت و گو‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود.

رییس مرکز تحقیقات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دین نیازمند کمک انسان‌ها نیست بلکه انسان ها نیازمند دین می‌باشند، بنابراین گفت و گو میان ادیان به رفع مشکلات و چالش‌های میان بشریت منجر خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: فطرت ضامن بقای انسان‌هاست و انسانیت، فطرت و دین نیز با هم گره خورده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی ادامه داد: در قرآن کریم سخن از یک جبهه متحد ادیان به میان آمده است، بر اساس آموزه‌های این کتاب آسمانی ضرورت حفظ اماکن عبادی اهل کتاب حتی یهود و نصاری نیز لازم است.

وی اظهار داشت: بر اساس منطق قرآن کریم خداوند، دین و مردم مطرح هستند و اجبار به دین نفی شده است، وقتی سخن از فطرت به میان می‌آید کلمه ناس نیز به کار می رود.

استاد حوزه علمیه قم همچنین از کاردینال ژان لویی توران رییس شورای پاپی گفت و گوی ادیان واتیکان به دلیل تلاش برای گفت و گو قدردانی کرد و گفت: گفت وگو در فضای منطقی و سالم سازنده خواهد بود و امید است که این تلاش‌ها برای تحقق آرمان‌های بلند انبیای الهی تحقق پیدا کند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات