۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۹۰۲۴۵
امام جمعه تبریز:

جمهوری آذربایجان عاملان توهین به پیامبر اسلام را مجازات کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری از دولت جمهوری آذربایجان خواست عاملان توهین به پیامبر اسلام در هفته نامه «آلما» را مجازات کند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به اهانت یکی از نشریات چاپ باکو به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: هفته نامه «آلما» چاپ باکو که به داشتن گرایشات صهیونیستی معروف است، در شماره اخیر خود در کاریکاتور و مطلبی به شدت توهین‌آمیز را علیه پیامبرگرامی اسلام چاپ کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این درحالی است که بیش از هشتاد درصد مردم این کشور مسلمان هستند، البته چند ماه پیش نیز نشریه «یونیکال» در چندین شماره اقدام به درج بخش‌هایی از کتاب موهن آیات شیطانی کرد که با واکنش مردم چاپ این پاورقی ها متوقف شد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر مقابله دولت جمهوری آذربایجان با اقدامات ضد دینی در این کشور، تصریح کرد: دولت جمهوری آذربایجان، به عنوان یکی از اعضای سازمان کنفرانس اسلامی تبدیل به جولانگاه مزدوران صهیونیستی و نشریات صهیونیسم‌ گرا شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: جمعیت جعفری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به این که اکثریت جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل داده اند، سکوت و حمایت دولت از این عملکرد جای تعجب و تأمل دانسته است.

وی همچنین با اشاره به بیانیه جمعیت ارزش‌های ملی و معنوی جمهوری آذربایجان، از دولت باکو خواست عاملان توهین به پیامبر اسلام در هفته نامه «آلما» را مجازات کند.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی جنایات آمریکا از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: انتظار می رود، این شورا بدون هیچ گونه جانب داری و با رعایت موازین حقوقی نسبت به بررسی های خود اقدام کند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که جنابات ضدبشری آمریکا در جهان بر کسی پوشیده نیست، خاطر نشان کرد: وجود زندان گوانتانامو و ابوغریب برای محکومیت این دولت و نقض حقوق بشر کفایت می کند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به حضور تعدادی از نمایندگان مجلس ملی ترکیه در نماز جمعه این هفته تبریز اظهار داشت: مردم دو کشور ایران و ترکیه مشترکات دینی فراوانی دارند و همواره در بیشتر مسائل منطقه ای تفاهم اساسی داشته اند./935/پ201/الف
ارسال نظرات