۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۹۰۲۷۵
امام جمعه اندیمشک:

حوادث اخیر عراق گوشه‌ای از سیاست ددمنشانه آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک، انفجار‌های اخیر در عراق و حمله به زائران عتبات در این کشور را محکوم کرد.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با محکوم کردن انفجارات اخیر در عراق و حمله به زایران عتبات در این کشور اظهار داشت: این اقدامات وحشیانه، گوشه ای از سیاست های ددمنشانه آمریکای جنایتکار و ایادی آن در منطقه است.

امام جمعه اندیمشک افزود: حمله به زائران عتبات عالیات در عراق گوشه ای از همان سیاست کهنه تروریستی شیطان بزرگ است که می خواهد با آن به اهداف پلیدش در منطقه دست پیدا کند؛ ولی همگان می دانند که این گونه کارشکنی‌ها جز شکست نتیجه‌ای برای آنان در پی نخواهد داشت.

حجت الاسلام خدامی، اعترافات سران شیطنت‌ در آمریکا به جنایات ضد حقوق بشری آن کشور، در حاشیه بودن سران و دولت آمریکا در افکار عمومی جهانیان و سیر نزولی محبوبیت رییس جمهوری آن کشور نزد همگان را از جمله آثار این گونه کارشکنی ها و حملات تروریستی در نقاط مختلف جهان از سوی آمریکای جنایتکار عنوان کرد.

وی همچنین دربخش دیگری از خطبه ها، با اشاره به نقش زیربنایی خانواده در تشکیل جامعه سالم بر ضرورت تقویت بنیان این نهاد اجتماعی تاکید کرد و گفت: خانواده اولین حلقه شکل‌گیری ساختار اجتماع و محل و ریشه حالات روانی‌ انسان‌ها در جامعه است؛ از این رو مصلحان ریشه هر نوع تحول اجتماعی را خانواده دانسته‌‌اند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در ادامه ویژگی‌های‌خانوده استوار و با استحکام را برشمرد و تعهد، احترام، ارتباط مثبت و سلامت روح را از جمله این ویژگی ها دانست و خاطر‌نشان کرد: اعضای خانواده مستحکم نسبت به یکدیگر متعهد هستند، مشکلات همدیگر را می‌پذیرند و به سرنوشت یکدیگر علاقه و مسؤولیت نشان می‌دهند.

امام جمعه اندیمشک افزود: آنها برای یکدیگر ارزش قائل هستند و ضمن احترام به همدیگر از خُرده‌گیری، تحقیر، مجادله و منفی‌بافی دوری کرده و فضای مثبت شخصیت همدیگر را به هم نشان می‌دهند؛ در مقابل خانواده هایی نیز وجود دارندکه از استواری و استحکام برخوردار نبوده و حالتی مختل، بی‌روح، و خشک و بی‌صفا دارند که این‌گونه خانواده ها قطعا محکوم به شکست خواهند بود./945/پ202/س
ارسال نظرات