۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۱۱۸۵
امام جمعه نور:

حوزه علمیه شهرستان نور راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور از راه اندازی حوزه علمیه این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.
ساختمان حوزه علميه
حجت الاسلام سیدحسین امیری، امام جمعه نور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، از تأسیس حوزه علمیه در این شهرستان خبرداد.

وی نور را مهد علمای بزرگی نظیر آیت الله شیخ فضل الله نوری و علامه محدث نوری دانست و افزود: متأسفانه علیرغم قدمت تاریخی این شهرستان، مرکز دینی برای پرورش طلاب علاقه مند وجود ندارد.

امام جمعه نور راه اندازی حوزه علمیه را یکی از خواسته های به حق مردم متدین و با ایمان شهرستان نور عنوان کرد و ادامه داد: این شهرستان در صحنه های مختلف فرهنگی و سیاسی کشور با حضور علما و شخصیت های بزرگش همواره نقش آفرین بوده است.

حجت الاسلام امیری راه اندازی حوزه علمیه در مناطق مختلف کشور را ضروری دانست و افزود: حوزه های علمیه همواره در کشور منشأ خیر و برکت فراوانی برای مردم بودند.

وی با بیان این که بسیاری از میراث های ماندگار فرهنگی دینی ما مدیون حوزه های علمیه و روحانیت شیعه است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در طول تاریخ، همواره به عنوان متولی اصلی هدایت دینی در جامعه به حساب می آید و به عبارت دیگر؛ مرجع رسمی تبیین ارزش ها و تثبیت باورهای دینی هستند.

امام جمعه نور فراهم کردن اجرای مناسب احکام اسلامی را یکی دیگر از دستاوردهای مهم حوزه های علمیه دانست و بیان داشت: علاوه بر این حوزه های علمیه و علمای متعهّد در طول تاریخ اسلام و تشیّع، مهم ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات، انحراف ها و کجروی ها بوده اند.

حجت الاسلام امیری در ادامه سخنان خود تقویت مدارس دینی در جامعه اسلامی را ضروری خواند و ادامه داد: امروز راه اندازی مدارس علمیه در مناطق مختلف کشور یک مسأله حائز اهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نور با دارا بودن بیش از 12 هزار دانشجو و ده مرکز علمی یکی از شهرستان های بزرگ علمی و فرهنگی مازندران به شمارمی رود، افزود: راه اندازی حوزه علمیه در کنار این تعداد دانشگاه برای توسعه سطح علمی و فرهنگی منطقه بسیار ضروری بوده و می تواند فرهنگ علمی و دینی شهرستان را ارتقا بخشد.

امام جمعه نور همچنین از نشستی با استاندار مازندران در خصوص راه اندازی حوزه علمیه در این شهرستان خبر داد و گفت: استاندار نیز موافقت خود را برای تأسیس حوزه در شهرستان نور اعلام کرده است.

وی ادامه داد: با حمایت استاندار مازندران و با پیگیری های نماینده مردم نور در مجلس و فرماندار این امر حیاتی و مهم برای مردم شهرستان نور صورت می گیرد.

امام جمعه نور ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به رویکرد فرهنگی دوره سوم سفر هیات دولت و سفر زود هنگام رییس جمهور به مازندران اعتبار ویژه ای برای راه اندازی این پایگاه علمی مهم اختصاص یابد./950/ت302/الف
ارسال نظرات