۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۹۱۴۶۷

«نقش روحانیت در بسیج مردمی» در زاهدان بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست گفتمان دینی با موضوع «بسیج و نقش روحانیت در بسیج مردمی و تأثیر آن بر جامعه» در زاهدان برسی شد.
حجت الاسلام سيد جواد علوي نماينده ولي فقيه در سپاه سلمان سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سید جواد علوی، نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، در نشست گفتمان دینی با موضوع «بسیج و نقش روحانیت در بسیج مردمی و تأثیر آن بر جامعه»، با تبریک هفته بسیج و عید سعید غدیر خم، به جنگ نرم دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهوری اشاره کرد و گفت: نقش بسیج طلاب در جنگ نرم بیش از سایر اقشار و وظیفه طلبه بسیجی در این جنگ بیسیار سنگین است.

وی تأکید کرد: طلبه باید خود را مجهز کند به بصیرت و تدبیر و آن را به بدنه بسیج تزریق کنند.

حجت الاسلام علوی، با اشاره به تاریخ صدر اسلام، خاطر نشان کرد: اولین گروه بسیجی را شخص رسول اکرم (ص) در مکه به عنوان پیمان جوانمردان شکل دادند و بعد از بعثت نیز با ساخت مسجد و سازماندهی مردم و اعزام به جبهه ها بسیج شکل منسجم تری به خود گرفت.

وی، بیان داشت: از این رو روحانیت از همان ابتدای تشکیل بسیج پرچمدار و هدایتگر این جریان بود اگر چه بعد از رحلت نبی مکرم اسلام‌(ص) دشمنان اسلام تمام توان خود را صرف کردند تا توده مردم را از روحانیت جدا کند؛ اما هیچ‌گاه خواسته‌شان تحقق نیافت.

نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان، همچنین به وقایع پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر وجود روحانی روشنگر و آگاه نبود انقلاب اسلامی در همان ماه‌های اولیه پیروزی سقوط می کرد؛ اما این روحانیت مبارز و با بصیرت بود که جامعه را از همه بحرانها به سلامت عبور داد.

حجت الاسلام سید جواد علوی، در ادامه با تشریح میدان جنگ نرم دشمن تصریح کرد: امروز بسیج نجات خود را در اطاعت از روحانیت می بیند و این یعنی مسؤولیت سنگین برای طلبه ها؛ از این رو روحانیت و به خصوص طلاب بسیجی باید با تلاش و همت مضاعف به وظیفه و نقش خود در بصیرت افزایی جامعه عمل کنند.

گفتنی است، این گفتمان دینی با حضور بیش از یکصد طلبه بسیجی پایگاه مقاومت بسیج حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان در سالن اجتماعات این حوزه علمیه برگزار شد./940/پ202/س
ارسال نظرات