۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۹۱۹۰۹
آیت الله شبستری:

ترور دانشمندان ایرانی نشان‌دهنده ناکامی دشمنان نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با محکوم کردن اقدام تروریستی علیه دو دانشمند هسته‌ای در تهران گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای قطعاً کار آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
. آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در گردهمایی ائمه جماعات و مبلغان اعزامی ماه محرم در مسجد جامع تبریز اظهار داشت: استکبار جهانی با شکست در عرصه‌های مختلف در مقابله با نظام اسلامی ایران، رو به تهدید و ترور آورده که نشانگر خوی وحشیگری آنان است.

وی با محکوم‌کردن اقدام تروریستی علیه دو دانشمند هسته‌ای در تهران خاطر‌نشان کرد: به یقین این جنایت شرم‌آور کار رژیم صهیونیستی و آمریکا است، چراکه این دو جرثومه فساد طاقت دیدن پیشرفت جوانان ایرانی را ندارند.

آیت الله شبستری با تأکید بر این که روحانیت آذربایجان شرقی این اقدام تروریستی را محکوم می‌کند، گفت: روحانیان آذربایجان اعلام می‌کنند، استکبار جهانی از هر راهی برای ضربه به نظام اسلامی وارد شود، با شکست مفتضحانه رو به رو خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که ترورها خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی کند، افزود: این ملت شهیدپرور و قهرمان، تربیت یافتگان مکتب سرخ اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

وی با بیان این‌که استکبار جهانی آرزوهای خام و شوم خود را به گور خواهد بود، گفت: این ملت با فریادهای هیهات من الذله پشت ولایت فقیه به مقابله با توطئه های دشمنان اسلام رفته و آنان را مضمحل خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح رسالت مبلغان در ماه محرم اظهار داشت: مقابله با بدعت ها و خرافات وظیفه مهم روحانیت است، نباید فرصت سوء استفاده به عده ای سودجو داده شود.

آیت الله شبستری خاطر نشان کرد: در کجای شریعت عَلَم‌گردانی، طشت‌گذاری و قمه‌زنی آمده است، مبادا روحانیان به معصیت کاران چراغ سبز نشان دهند، مبلغان خود باید نسبت به مسائل و احکام دینی آگاه باشند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مبلغان باید بشیر و نذیر باشند، گفت: در مجای شریعت آمده که هر کار و معصیتی که می‌خواهی بکن؛ اما با عزاداری در ماه محرم بهشتی خواهی بود، نباید این‌گونه افکار غلط میان عوام ترویج یابد.

وی با تأکید بر تشریح فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) خاطر‌نشان کرد: در شرایطی که دشمنان روز به روز ابعاد جدیدی از جنگ نرم را علیه نظام اسلامی و جهان تشیع تحمیل می‌کنند، رسالت روحانیت بیش از گذشته خطیر و حساس است./935/پ202/س
ارسال نظرات