۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۹۲۰۰۶

همایش معاونان پژوهش حوزه‌های علمیه در قم آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاونان پژوهش مراکز مدیریت حوزه‌های‌‌ علمیه با هدف تبیین شرح وظایف و برنامه‌های اداره‌کل پژوهشی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه گردهم آمدند.
همایش معاونان پژوهش حوزه‌های علمیه در قم آغاز شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست معاونان پژوهش مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه با هدف تبیین شرح وظایف، ساختار، فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره‌کل پژوهشی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، صبح امروز در سالن همایش‌های انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در این مراسم با اشاره به انتظاراتی که از معاونان پژوهش مراکز مدیریت استان‌های حوزه علمیه قم وجود دارد، پیگیری این انتظارات را ضروری دانست.

وی با بیان این‌که اکنون تکالیفی برعهده معاونت‌های پژوهش، آموزش و مجموعه مراکز مدیریت استانی گذاشته شده است که با محدودیت ظرفیت، امکانات، پیچیدگی و دشواری شرایط و کار مواجه هستیم، افزود: هرگز نباید انتظاراتی که از معاونت‌های پژوهش می‌رود به دلیل محدودیت امکانات، ناقص و یا نارسا دیده شود.

در ابتدای این نشست تخصصی، حجت‌الاسلام سیدحمیدرضا سبحانیان، مسؤول اداره امور استان‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری نشست مقدماتی معاونان پژوهش، گفت: در این نشست مقدماتی، معاونت پژوهش پنج استان راه‌اندازی شده بود که در اسفندماه 88 گردهم آمدند.

وی با بیان این‌که براساس نظرسنجی انجام شده، برخی معاونان پژوهش گلایه داشتند که چرا نشست مقدماتی با حضور مراکز تخصصی برگزار شده بود و این گلایه پذیرفته شد، اظهار داشت: نخستین نشست معاونان پژوهش با هدف تبیین شرح وظایف، ساختار، فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره‌کل پژوهشی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

مسوول اداره امور استان‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در ادامه سخنان خود از تأسیس 23 معاونت پژوهش استانی خبر داد و افزود: حکم مدیریت دو استان کردستان و کرمانشاه ابلاغ شده اما هنوز فردی را برای این سمت انتخاب نشده است.

گفتنی است، در این نشست تخصصی که به مدت دو روز در قم ادامه دارد و در آن 27 تن از معاونان پژوهشی مراکز مدیریت استان‌های حوزه علمیه قم حضور دارند، حوزه‌ فعالیت، ظرفیت و زمینه‌های تعامل این مراکز تبیین خواهد شد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات