۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۹۲۲۸۴
آیت الله حسینی بوشهری:

اجرایی شدن بیانات رهبر انقلاب، تحول و بالندگی حوزه را به دنبال خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیانات مقام معظم رهبری را نقشه راه و منشور جامع حوزویان خواند و اجرایی شدن فرمایشات و رهنمودهای ایشان را عامل تحول و بالندگی حوزه های علمیه عنوان کرد.
نشست مشترک جامعه مدرسين و اساتيد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در نخستین نشست مشترک جامعه مدرسین و اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و رییس دفتر مقام معظم رهبری در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم، بیانات ایشان را نقشه راه حوزه های علمیه خواند و بر ضرورت اجرایی شدن آن تاکید کرد.

وی بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را راهگشا برای بخش های مختلف حوزه های علمیه دانست و گفت: اگر حوزویان بیانات ایشان را اجرایی کنند برای تحول و رشد و بالندگی حوزه های علمیه بسیار مؤثر و مهم خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه با بیانات مقام معظم رهبری فضای جدید پیش روی حوزویان گشوده شده است، ابراز داشت: خوشبختانه در پی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در سطوح عالی و هم در بدنه حوزه و طلاب فضای خوبی در حوزه ایجاد شد.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در سفر به قم در خصوص رابطه متقابل نظام و حوزه، بر ضرورت تدوین رابطه حوزه با نظام اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان خود اشاره داشتند، یک رابطه متقابلی بین حوزه و نظام اسلامی وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود بیان داشت: سرمایه گذاری مراجع و رهبری نشانه دغدغه آنها نسبت به مسائل حوزه های علمیه است و امیدواریم با بیاناتی که مقام معظم رهبری ایراد کردند، افق های بسیار خوبی در انتظار حوزویان باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به دیدگاه های مطرح شده از سوی اساتید حوزه علمیه قم در این نشست مشترک در راستای تبیین بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بیان داشت: این نقطه نظرات و دیدگاه ها در هشت کمیسیون مختلف بررسی و به عنوان محور اصلی اجلاسیه عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در اواخر بهمن ماه برگزار می شود، قرار خواهد گرفت.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مجموعه بیانات مقام معظم رهبری که در حوزه های مختلف ایراد شده است، منشور جامع حوزه های علمیه به حساب می آید و باید اجرایی و عملیاتی شود. /924/پ202/ع

ارسال نظرات