۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۹۲۵۰۵

کلان‌پروژه انقلاب اسلامی ایران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کلان‌پروژه انقلاب اسلامی ایران از آغاز این کلان‌پروژه با تدوین طرح اجمالی هفت زیرپروژه خبر داد.
دكتر عبدالوهاب فراتي عضو گروه سياست پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي


به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، عبدالوهاب فراتی، مدیر کلان‌پروژه انقلاب اسلامی ایران، گفت: از یازده مورد زیرپروژه‌ای که در شورای پژوهشی پژوهشگاه تصویب شده بود، تاکنون هفت مورد از آن توسط محققان در حال نگارش طر‌ح‌های اجمالی است.

وی در توصیف این زیرپروژه‌ها، افزود: نقد و بررسی روش‌شناسی‌های انقلاب اسلامی توسط حجت‌الاسلام داود مهدوی‌زادگان، مدلولات معرفت‌شناختی و کلامی انقلاب اسلامی توسط مجید مبلغی، مکتب سیاسی امام خمینی(ره) و شارحانش توسط عبدالوهاب فراتی، انقلاب اسلامی و آینده جنبش‌های اسلامی توسط محمداسماعیل نباتیان، انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی توسط مصطفی ملکوتیان در حال انجام است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین اظهار داشت: زیرپروژه سیاست‌های آخرالزمانی (موعودگرایی سیاسی) قرار است در قالب گفت‌وگو و توسط آقایان حجت‌الاسلام غلامرضا بهروزلک و سید جواد میرخلیلی انجام شود.

به گفته مدیر کلان‌پروژه انقلاب اسلامی ایران، یکی از عناوین این کلان‌پروژه، یعنی مناسبات قدرت و قانون در ایران معاصر توسط عصمت کیخا در سال جاری منتشر شده است.

براساس گزارش ایسکا، مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، گفت: این کلان‌پروژه و زیرپروژه‌های آن قرار است در برنامه زمانی شش الی هشت ساله انجام شود.

دکتر فراتی در پایان با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی ایران از اولویت‌های موضوعی گروه علوم سیاسی است که بخشی از تحلیل‌ها و تبیین‌های سیاسی ایران معاصر را بر عهده دارد، اظهار داشت: این کلان‌پروژه، دو هدف عمده نظری و کاربردی را دنبال می‌کند که در بعد نظری، این کلان‌پروژه می‌کوشد تا تحولات مفهومی و عینی را که در بستر گفتمان انقلاب اسلامی رخ داده و یا می‌دهد را مورد مطالعه و بدین‌گونه ظرفیت‌ها و امکانات این گفتمان را در چشم‌انداز آینده ترسیم نماید.

وی، افزود: این کلان‌پروژه در بعد هدف کاربردی نیز می‌کوشد تا ضمن بررسی مباحث کمتر مورد تأمل قرار گرفته انقلاب اسلامی، چشم‌انداز آینده انقلاب اسلامی در قبال تهدیدات، فرصت‌ها و آسیب‌های فرا روی را ترسیم کند. /920/د103/ص

ارسال نظرات