۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۹۲۵۲۷
امام جمعه آبادان:

رهبر معظم انقلاب پرچمدار اندیشه عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان‌ اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب پرچمدار و طلایه‌دار حرکت ناب حسینی است که با قدرت، تدبیر حکیمانه، پایمردی و مقاومت تمام عیار، در مقابل استکبار جهانی و دشمنان اسلام ایستاده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالله محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله محمدی‌ ‌اصفهانی، امام جمعه آبادان، روز گذشته در نشست با برپاکنندگان آیین‌های سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) این شهرستان اظهار داشت: ریشه‌ عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باید اخلاص باشد و برای رضای خدا و تقرب به او تلاش کرد.

وی با اشاره به نقش محوری جوانان در آیین عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) افزود: ضروری است تا جوانان و نوجوانان برای تداوم راه نظام، راه امام راحل(ره) و راه مقام معظم رهبری بیش از پیش با فلسفه و رازهای وقوع نهضت حسینی آشنا شوند؛ همه مسؤولان باید برای تثبیت اهداف نظام جمهوری اسلامی با الگوگیری از نهضت امام حسین(ع) چالش‌ها را برداشته و در راستای تحکیم نظام اسلامی گام‌های محکمی را بردارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، خطاب به مسؤولان هیأت‌های عزاداری تصریح کرد: شما کسانی هستید که نام سید مظلومان و شهیدان را همواره در کوی و برزن بلند نگاه می‌دارید و راه او را برای پیمودن روشن و روشن‌تر می‌‌کنید.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی‌اصفهانی، در ادامه تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای، پرچمدار و طلایه‌دار حرکت ناب حسینی است که با قدرت، تدبیر حکیمانه، پایمردی و مقاومت تمام عیار، در مقابل استکبار جهانی و دشمنان اسلام ایستاده‌اند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در خصوص فلسفه نهضت امام حسین(ع) خاطر‌نشان کرد: حسین دوستی، یعنی آن‌که خیمه‌ای را برپا کرده تا خواسته‌های امام را محقق کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی‌اصفهانی، در ادامه از برپایی عدل و انصاف، حق و حقیقت، صبر و ایستادگی در مقابل زورگویان و استکبار، ویرانی باطل، محترم شمردن حقوق دیگران، برپا نگاه داشتن نماز، ‌امر به معروف و نهی از منکر، معرفی و شناساندن مفاهیم دینی و اخلاقی به مردم، دوری از غیبت، رشوه ندادن و رشوه نگرفتن، تعلیم معارف اسلامی و قرآنی به عنوان برخی از خواسته‌های امام حسین(ع) یاد کرد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه خاطر‌نشان کرد: آیین‌های ویژه خواهران باید تقویت شوند و در آنها زنان با احکام و معارف اسلامی و قرآنی آشنا شوند؛ با این عزاداری‌ها باید بنیه نظام نیز تقویت شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان‌ در ادامه سخنانش تأکید کرد: در عزاداری‌های امام حسین(ع) افزون برگرمی و شور و عشقی که در آن است باید شعور، آگاهی، فهم دینی و اسلامی نیز در آن جاری و ساری باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی‌اصفهان با تأکید بر پرهیز از خرافه‌گویی، ادعاها و سخنان غیر واقعی‌ از مسؤولان هیأت‌های عزاداری خواست‌ در این خصوص بیشتر دقت کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات