۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۹۲۷۵۸
حداد عادل:

حفظ آرمان های انقلاب و پشتیبانی از ولایت فقیه یک تکلیف مهم است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، حفظ آرمان های انقلاب و پشتیبانی از ولایت فقیه را یک تکلیف مهم برای همگان دانست و خاطرنشان کرد: امروز حفظ و حراست ازجایگاه ولایت فقیه درجامعه اسلامی وظیفه مهمی است که بردوش همه است.
حداد عادل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، غلامعلی حدادعادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در یادواره هشتصد شهید شهرهای لاهیجان، سیاهکل، رودبنه، دیلمان و پیرکوه که در مسجد جامع لاهیجان برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، از این ماه به عنوان ماه پیروزی خون بر شمشیر یاد کرد و گفت: امام حسین(ع) با شهادت خودش درس بزرگ ایثار و آزادی را به همه بشریت آموخت.

وی، حماسه عظیم عاشورا را سرشار از درس ها و عبرت های تاریخی دانست و خاطرنشان کرد: پیام عبرت آموز قیام حسینی باید به گونه ای مناسب برای جامعه تبیین شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که امام حسین(ع) یکی از مهم ترین اهداف قیام خود را اصلاح حکومت آن زمان بیان کردند، بیان داشت: تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا درس آزادگی و ایثار را به همه می آموزد.

حدادعادل در ادامه سخنان خود نظام مقدس جمهوری اسلامی را ادامه دهنده نهضت عاشورا عنوان کرد و بیان داشت: امام راحل با تأسی از قیام امام حسین(ع) این نظام اسلامی را پایه گذاری کردند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اهداف نهضت حسینی را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز از محرم و عاشورا آغاز شد.

وی با اشاره به این که ملت ایران با رهبری مرجعیت دینی در مقابل یک حکومت فاسد و طاقوتی ایستادگی و در محرم این رژیم سلطنتی را نابود کرد، بیان داشت: امروز نیز اهداف متعالی حماسه عاشورا در این نظام اسلامی پیگیری می شود.

حداد عادل همچنین به هشت سال دفاع عاشورایی ملت ایران در مقابل متجاوزان اشاره کرد و افزود: رزمندگان ایران اسلامی با تأسی از شهدای کربلا با نثار خون پاکشان راه آنها را ادامه دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که شهدا با نثار خونشان سبب استحکام این نظام الهی شدند، تصریح کرد: امروز حفظ آرمان ها و ارزش های شهدا یک وظیفه مهم است که همه ما باید آنها را دنبال کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از شهدا به عنوان ستارگانی پرنور یاد کرد وب یان داشت: این ستارگان با نورآفشانی خود راه صحیح را به ما نشان می دهند و ما باید در این مسیر گام برداریم.

وی، حفظ آرمان های انقلاب و پشتیبانی از ولایت فقیه را یک تکلیف مهم برای همگان دانست و خاطرنشان کرد: امروز حفظ و حراست ازجایگاه ولایت فقیه درجامعه اسلامی وظیفه مهمی است که بردوش همه است.

حدادعادل به نقش ارزنده ملت ولایت مدار ایران اسلامی در صحنه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ملت با بصیرت ایران اسلامی در سی سال گذشته همواره مدافع اصلی آرمان ها و ارزش های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری بودند و هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، تبعیت از ولایت فقیه را عامل سعادت و تعالی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی در فتنه پس از انتخابات با تبعیت از رهبری انقلاب آتش فتنه ها خاموش کردند و اجازه توطئه افکنی را به دشمنان ندادند.

وی، امام حسین(ع) و عاشورا را الگوی ملت ایران برشمرد و با اشاره به این که این ملت در سی سال گذشته همواره عاشورایی بودن خود را به اثبات رساندند، بیان داشت: حماسه نهم دی ماه سال گذشته نمونه ای از بصیرت ملت ایران بود.

حداد عادل همچنین در بخش دیگری ازسخنان خود با محکوم کردن ترور دانشمندان ایران ازسوی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی، گفت: عاملان اصلی این اقدامات مذبوحانه همان کسانی هستند که خود را مدافع اصلی حقوق بشر در دنیا معرفی می کنند./950/پ201/الف
ارسال نظرات