۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۹۳۰۲۱
با تشکیل هیئت مریم مقدس؛

مسیحیان بصره در مراسم عزاداری حسینی شرکت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مسیحیان بصره به دلیل احترام به ایام محرم الحرام از برگزاری جشنهای سال نو میلادی پرهیز کرده و با تشکیل هیئتی در مراسم عزای حسینی شرکت خواهند کرد.
امام حسين ع
به گزارش خبرگزاری رسا، مسیحیان استان بصره عراق به احترام ایام عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، جشنهای آغاز سال جدید میلادی را لغو کرده و هیئت عزاداری را تحت عنوان «مریم مقدس» تشکیل خواهند داد.

سعد متی پطرس رئیس هئیت اقلیتهای دینی استان بصره در این باره گفت: مسیحیان بصره به دلیل همزمانی جشنهای سال جدید میلادی با ایام عزاداری محرم الحرام و همچنین بروز فاجعه حمله تروریستی به کلیسای سیده النجات در بغداد، برای دومین سال متوالی از برگزاری این جشنها خودداری کرده و به نواختن ناقوس کلیساها اکتفا می کنند.

وی افزود: مردان دینی مسیحیان بر لزوم پرهیز از هرگونه انجام شادی و جشن تاکید کرده و از پذیرایی تهنیت گویان خودداری می نمایند.

پطرس تصریح کرد: شهروندان مسیحی با هدف گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز و ترسیخ تسامح دینی به همراه جوانان مسلمان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت خواهند کرد و بدین منظور هیئتی را تحت عنوان «مریم مقدس» تشکیل داده و در مراسم عزا شرکت می کنند./980/ج
ارسال نظرات