۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۹۳۴۵۸

علمای شیعه عربستان از مشارکت نخست وزیر ترکیه در مراسم عزای حسینی تشکر کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه عربستان از مشارکت رجب طیب اردوغان در مراسم عزای حسینی تقدیر کرده و خواستار اقدامات مشابه توسط رهبران جهان اسلام شدند.
اردوغان
به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن خیر و اصلاح عربستان سعودی طی بیانه ای از مشارکت اردوغان نخست وزیر ترکیه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تقدیر و تشکر کردند.

این انجمن که از جمعی از علمای شیعه این کشور تشکیل شده است در این بیانیه تاکید کرد: رجب اردوغان نخست وزیر ترکیه سال گذشته مصیبت اباعبدالله(ع) را متعلق به همه خواند و امسال با حضور در مراسم عزای حسینی و تاکید بر اینکه گریه و فریاد ما از 1370 سال پیش شروع شده است گامی تاریخی را ثبت کرد.

در ادامه این بیانه آمده است: این گام تاریخی نشان دهنده روحیه ارتباط با راه راستین و پیام عظیم امام حسین(ع) است و تنش ها را کاهش خواهد داد.

علمای شیعه عربستان رهبران جهان اسلام را به اقدامات مشابه دعوت کردند و اظهار داشتند: ما از این اقدام تاریخی تقدیر می کنیم و از رهبران جهان عرب و اسلام می خواهیم تا برای گسترش روحیه عزت و کرامت خواهی امام حسین(ع) در جوامع اسلامی، اقدامات مشابهی را انجام دهند.

این بیانیه توسط حجج اسلام شیخ حیدر عوامی، شیخ حسین بیات، شیخ جعفر الربح، شیخ حسین المصطفی، شیخ جعفر ال غروی و سید محمد عوامی به امضا رسیده است./980/گ
ارسال نظرات