۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۹۳۴۶۸
با سخنرانی آیات سبحانی و جوادی آملی؛

نخستین همایش مسعای قلم در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش مسعای قلم با سخنرانی حضرات آیات سبحانی و جوادی آملی در تالار همایش‌های دانشکده دارالحدیث قم برگزار می‌شود.
حجت الاسلام روزبه برکت رضايي مسؤول پايگاه اطلاع رساني حج در بازديد از خبرگزاري رسا
حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی، مسؤول کمیته اطلاع رسانی همایش مسعای قلم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نخستین همایش مسعای قلم با حضور پژوهشگران، محققان و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش برای نخستین بار از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های تالیف شده در موضوع حج و زیارت برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام برکت‌رضایی خاطر نشان کرد: در این همایش حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید به سخنرانی خواهند پرداخت که با حضور این دو استاد برجسته حوزه از پدیدآوردندگان آثار برتر با موضوع حج تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان این که تاکنون 1200 عنوان کتاب با موضوع حج و زیارت از ابتدای انقلاب اسلامی تدوین شده است، یادآور شد: تلاش خواهیم کرد در این همایش از آثار برتر تجلیل کنیم. که به ده نفر از برگزیدگان و فعالان حوزه پژوهشی در این همایش جوایزی اهدا خواهد شد.

مسؤول کمیته اطلاع رسانی همایش مسعای قلم افزود: همچنین کتابی توصیفی از شناسنامه تمامی آثار حج و زیارت که تاکنون منتشر شده به صورت دیجیتالی در لوح فشرده‌ای تولید و تدوین شده که در اختیار شرکت کنندگان و عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: هم‌اینک دبیرخانه دائمی این همایش در مرکز تحقیقات حج در قم دایر است و کسانی که اثری با موضوع حج دارند می‌توانند آثار خود را به این دبیرخانه ارسال کنند.

حجت‌الاسلام برکت رضایی خاطر نشان کرد: این همایش به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد که ترقیب پژوهشگران، شناخت نگاه‌های پژوهشی، جلوگیری از موازی گاری و تقویب فرهنگ حج و زیارت از اهداف دیگر این همایش به شمار می‌آید.

گفتنی است، دبیرخانه دائمی همایش مسعای قلم در قم، میدان معلم، خیابان سمیه، روبروی مسجد حضرت خدیجه(س)، مرکز تحقیقات حج است که علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره  7740800  و پیش شماره 0251 تماس بگیرند./917/پ202/ص
ارسال نظرات