۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۹۳۶۱۴
مدیر حوزه علمیه مراغه:

دشمنان درپی بدبینی حوزه و دانشگاه هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسین زاده گفت: دشمنان درصدد بدبینی حوزه و دانشگاه نسبت به همدیگر هستند.
حجت الاسلام صادق حسن زاده، مدير مدرسه علميه امير المومنين(ع) مراغه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صادق حسن زاده، مدیر حوزه علمیه مراغه امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور دانشجویان دانشگاه پیام نور در حوزه علمیه امام حسن (ع) این شهر برگزار شد اظهار داشت: شهید مفتح با حضور در مجامع مختلف حوزوی و دانشگاهی ضرورتی را یادآور شد که دشمنان سال ها برای تفرقه میان این دو نهاد سرمایه گذازی کرده بودند.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیز استکبار جهانی با ترویج افکار سکولاریستی و التقاطی درپی جدایی میان حوزه و دانشگاه است و تلاش می کند تا دانشجو را از طلبه و طلبه را نسبت به دانشجو بدبین کند.

حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد: واقعیت این است که انقلاب اسلامی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه به پیروزی رسید و تداوم نظام اسلامی نیز بدون تعامل و وحدت واقعی این دو نهاد میسر نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مراغه ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو بازوی علمی و فرهنگی کشور به شمار می روند، که تحقق مطالبات و منویات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی بسته به تعامل و وحدت آندو است.

وی جنبش نرم افزاری و تولید علم را در سایه وحدت حوزه و دانشگاه دانست و اظهار داشت: مساله دین گریزی جوانان و قسر دانشجو توطئه ای دیرینه است که در نطفه خفه شد از این رو به جرات می توان گفت که دانشجویان تشنه معارف دینی هستند.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: از سوی دیگر دشمنان درصدد بدبینی جامعه روحانیت به دانشگاهیان هستند، چراکه همواره از روحانیت در هراس بوده‌اند و در طول تاریخ این انقلاب در هر جا که روحانیت بوده جرات حضور نیافته‌اند.

وی اتحاد، همدلی و تعامل میان حوزه و دانشگاه را نیازمند راهکارهای عملیو کاربردی دانست و گفت: تعامل و همفکری این دو مرکز تولید علم و تفکر، جایگاه انقلاب را بیش از پیش مستحکم تر خواهد کرد./935/پ202/ص
ارسال نظرات