۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۹۳۶۸۷

پایگاه اطلاع رسانی حوزه یکی از بانک های اطلاعاتی جامع برای پژوهشگران است

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اطلاع رسانی حوزه یکی از پایگاه‌های وابسته به مرکز کامپیوتری نور است که در شاخه های علمی گوناگون، پژوهشگران را یاری می‌کند.
حوزه نت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی حوزه یکی از پایگاه های استنادی در حوزه علوم اسلامی و انسانی است که می تواند اطلاعات خوبی در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

  این پایگاه اطلاع رسانی دارای بخش های مختلفی همچون کتابخانه، مقالات، پایان نامه، دانشنامه و مجلات است که پژوهشگران می‌توانند با جستجوی یک موضوع و با انتخاب دامنه مورد نظر، اطلاعات اولیه خوبی را بدست آورند.

بنا به این گزارش از انجا که انجام یک پژوهش مبتنی بر اطلاع پژوهشگر نسبت به تحقیقات انجام شده و چگونگی پردازش موضوع و نگاه های متفاوت به آن موضوع است، پژوهشگر می تواند با جستجوی موضوع خود، مجلات و نویسندگانی که در این موضوع کار کرده اند، شناسایی کند.

مقالات این پایگاه به صورت فهرست موضوعی، فهرست الفبایی، فهرست نویسندگان و جستجوی پیشرفته می تواند تسهیل کننده پردازش اولیه اطلاعات محقق باشد.

در قسمتی که دانشنامه حوزه نام دارد، مطالب به صورت موضوعات کلی، جزئی و فرعی چینش شده است که محقق می تواند در علومی همچون تفسیر و علوم قرآنی، عقاید و علم کلام، فقه و حقوق، اصول فقه، علم حدیث و رجال، عرفان، اخلاق و... به مقاله های نوشته شده و مطالب پژوهش شده مراجعه کند.

برای نمونه اگر یک پژوهشگر در صدد باشد تا در موضوع انقلاب اسلامی تحقیق کند می تواند از 1116 عنوان مطلب طبقه بندی شده همچون عوامل، ویژگی ها، اهداف، مراحل تاریخی، گروه ها و جریان ها، عملکرد، ساختار سیاسی جمهوری اسلامی، اسناد و ... در این پایگاه استفاده کند.

پژوهشگران می تواند با مراجعه به نشانی اینترنتی
http://www.hawzah.net از این منبع پژوهشی استفاده کنند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات