۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۹۳۸۴۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

انقلاب اسلامی سبب خارج شدن جهل و بیسوادی و ارتقاء علمی جامعه شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان و نماینده عالی دولت در این استان، امروز در پیام مشترکی به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی اعلام کردند: انقلاب اسلامی سبب خارج شدن مردم از جهل و بیسوادی و فراهم آوردن ارتقاء علمی جامعه شد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و نماینده عالی دولت در این استان، امروز در پیام مشترکی هفته نهضت سواد آموزی را گرامی داشتند.

در این پیام آمده است: مفتخریم که پس از اعلان پیام تاریخی امام خمینی(ره) در هفتم دیماه 1358 شیفتگان آن حضرت با قبول تمام مرارت ها، محدودیت ها را هیچ انگاشته و اکنون مشعل سواد در محروم ترین نقاط کشور روشن شده است.


این پیام می افزاید: نخستین فرمان خداوند به حضرت محمد مصطفی(ص) در قرآن کریم امر به خواندن بوده و توانایی خواندن و نوشتن از عظیم ترین نعمت هایی است که خداوند متعال به انسان ها ارزانی داشته است.

در ادامه این پیام آمده است: این عنصر حیات بخش می تواند موجبات انتقال دانش و تجربه در جوامع انسانی را فراهم آورده و اثرات مثبتی در مهارت های فردی و اجتماعی انسان ها بگذارد.

این پیام می افزاید: امروز همه شاهد شهره آن همه مجاهدت در آئینه تمام نمای نهضت انقلاب اسلامی هستیم که خارج شدن زنان و مردان از عفریت جهل و بیسوادی و ارتقاء آنان به تحصیلات عالی علم و معرفت و پیوستن به چرخه تولی جامعه نمونه ای از این تلاش ها است.

در پایان پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی از دست اندرکاران عرصه سوادآموزی به ویژه آموزشیاران قدردانی شده است./950/د102/الف
ارسال نظرات