۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۹۳۹۱۵

خطیب جمعه کاظمین خواستار حمایت از دولت جدید شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین به وجود ضعف در کابینه جدید اذعان کرد ولی خواستار حمایت همگانی از این دولت شد.
شيخ جلال الدين صغير
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد با اشاره به تشکیل دولت جدید گفت: اعتراضات فراوانی نسبت به دولت جدید و وزرای معرفی شده وجود دارد ولی در برهه ای که نظام سیاسی عراق در خطر بود و کشورهای خارجی به شدت در امور داخلی دخالت کرده و خواستار تغییر نظام بودند وضعیت موجود قابل قبول است و باید به این دولت با وجود ضعفهای فراوان تمسک جست و از آن حمایت کرد.

وی افزود: برخی از مردم نسبت به دولت جدید و وزرای انتخابی به شدت معترض هستند در حالیکه این افراد توسط خود مردم انتخاب شده اند و نتایج انتخابات بر اساس آرای مردم اعلام شد و گروههای سیاسی گرچه دارای برنامه های گسترده ای هستند لیکن با وضعیت موجود کاری بیشتر از این نمی توانند انجام دهند.

حجت الاسلام صغیر وزرا را به تلاش برای خدمت دعوت کرد و اظهار داشت: وزرا باید همه تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام دهند و در غیر اینصورت با خشم مردم مواجه شده و در نتیجه همه امکانات موجود را از دست خواهند داد و به عنوان دشمن مردم معرفی می شوند.

خطیب جمعه کاظمین از برگزاری باشکوه مراسم عزای حسینی ابراز خرسندی کرد و گفت: از همه مردم که مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را با شکوه هرچه تمامتر برگزار کردند تشکر می کنم و از نیروهای امنیتی نیز به دلیل حفظ امنیت جان عزاداران تقدیر می نمایم.

وی با اشاره به حضور نخست وزیر ترکیه در مراسم عزاداری اظهار داشت: اقدام رجب اردوغان در مشارکت در مراسم عزای حسینی در استانبول قابل تقدیر است و موجب گسترش وحدت میان سنی ها و شیعیان در سراسر جهان خواهد شد./980/
ارسال نظرات