۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۹۴۱۹۰
امام جمعه کازرون؛

حضور مردم در حماسه 9 دی موجب برون رفت از فتنه شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون گفت: حضور مردم در صحنه و تبعیت از ولایت و رهبری و خلق حماسه هایی همچون 9 دی و 29 بهمن سال گذشته موجب برون رفت از فتنه شد.
حجت الاسلام محمد خرسند


حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: تاریخ نشان داده است، کسانی از فتنه سرافراز بیرون آمدند که در خط و مسیر امامت و ولایت حرکت کردند.

وی در ادامه افزود: امروز هم همانگونه است، راه برون رفت از فتنه هایی که در جامعه اسلامی به وجود می‌آید، حرکت در مسیر امامت و ولایت و تبعیت از ولایت و رهبری است.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به فتنه سال 88 اظهار داشت: حضور مردم در صحنه و تبعیت از ولایت و رهبری و خلق حماسه هایی همچون 9 دی و 29 بهمن سال گذشته موجب برون رفت از فتنه شد.

حجت الاسلام خرسند تأکید کرد: درست است مردم کوفه پس از شهادت امام حسین(ع) قیام توابین را راه انداختند و قاتلان امام حسین(ع) را مجازات کردند، اما نتوانستند بی وفایی خود را جبران کنند؛ از این رو انجام وظیفه و درک موقعیت زمانی خاص بسیار مهم است.

این فعال سیاسی بیان داشت: درک موقعیت های زمانی با هدایت های امام عادل یا ولی زمان ممکن است و این در مقطعی با حضور امام زمان و در مقطع دیگری با حضور نایبش ممکن است و ما اگر در این مسیر حرکت کنیم مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به لزوم بصیرت در عصر کنونی ادامه داد: بصیرت به معنای قطب نما داشتن، تشخیص راه درست در شب ظلمانی و به بیراهه نرفتن است و بصیرت یعنی شناخت و معرفت به مسیر و موقعیت زمانی است که انسان در آن قرار دارد.

حجت الاسلام خرسند تأکیدکرد: اگر یاران، خواص و مردم زمان امام حسین(ع) بصیرت داشتند قطعا حادثه عاشورا به وجود نمی آمد، بصیرت چراغ راه خواص و مؤمنان است، اگر کسی ادعا کند اهل ایمان است و بصیرت نداشته باشد با فتنه ها رو به رو شده و شکست می خورد.

وی تصریح کرد: بصیرت یعنی این که انسان بتواند راه حق را از باطل تشخیص دهد، امروز هم مقام معظم رهبری بر روی بحث بصیرت به ویژه بصیرت خواص تأکید می کنند تا کسانی که سابقه درخشان در انقلاب دارندبا غرور برای خود حجاب ایجاد نکنند.

امام جمعه کازرون خاطر نشان کرد: در زمان حضرت امیرالمؤمنین و امام حسن مجتبی(ع) آن خواص بی بصیرتی که سوابق درخشانی در مبارزه کنار پیامبر داشتند و برای اسلام شمشیر زده بودند دچار انحراف شدند.

وی یادآور شد: یکی از موانع بصیرت حب جاه و مقام و ریاست طلبی است، این موانع انسان را فریب می‌دهد، خیلی از کسانی که در حادثه عاشورا منحرف شدند و در مقابل حضرت امام حسین(ع) بودند، افرادی بودند که نماز می خواندند، روزه می گرفتند و قرآن تلاوت می کردند.

این فعال سیاسی بیان داشت: این افراد نامسلمان نبودند، بسیاری از این افراد کسانی بودند که برای امام حسین(ع) نامه نوشته و ایشان را به کوفه دعوت کرده بودند، اما در فتنه روزگار گرفتار شدند و چون اهل شناخت و بصیرت نبودند.

حجت الاسلام خرسند در پایان گفت: قدرت ایمان و حرکت در مسیر امامت و ولایت، تشخیص حق از باطل، دوری از هوای نفس، شهوات و دوستی دنیا می تواند باعث افزایش بصیرت و نجات از فتنه شود./919/ت302/ع

ارسال نظرات