۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۹۴۳۷۶

آشنایی با پایگاه اطلاع رسانی سازمان‌ اسناد و کتابخانه‌ ملی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اطلاع رسانی سازمان‌ اسناد و کتابخانه‌ ملی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، شناسنامه تحقیقات انجام شده را به محققان عرضه می کند.
سازمان اسناد و كتابخانه ملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سازمان‌ اسناد و کتابخانه‌ ملی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، مؤسسه‌ای‌ آموزشی‌، پژوهشی‌، علمی‌ و خدماتی‌ است‌ که‌ اساسنامه‌ آن‌ به‌ تصویب‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ رسیده‌ و رییس آن‌ رییس‌ جمهوری است‌.

گردآوری، حفاظت، سازماندهی و اشاعه اطلاعات مربوط به آثار مکتوب چاپی و خطی و غیر مکتوب در ایران و یا متعلق به ایرانیان خارج از کشور، جمع آوری اطلاعات در زمینه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی، خصوصاً انقلاب اسلامی، و سایر مطالب معتبرعلمی، فرهنگی و فنی از کشورهای دیگر از اهداف کتابخانه ملی است.

از فعالیت هایاین کتابخانه می توان به فراهم آوری کلیه آثار منتشره در داخل ایران، آثـار منتشـره شـده راجـع بـه ایـران، زبـان فـارسـی و پژوهش های اسـلام شناسی بـه ویژه شیعه شناسی به زبان های مختلف در سایر کشورها، آثار ایرانیان خارج از کشور آثـار مهـم و مـرجـع در حـوزه هـای مختلـف علمی و ادبی و متون کلاسیک، به ویژه به زبان های انگلیسی و عربی اشاره کرد.

پایگاه اطلاع رسانی این موسسه مکانی است که محققان می توانند با جستجوی عنوان مورد بحث خود، سابقه تحقیقات انجام شده را در قالب کتاب، پایان نامه، چاپ سربی، دیداری شنیداری، سند، مقاله، نسخه خطی، کتاب لاتین مشاهده کنند و اطلاعاتی همچون دامنه بحث، نویسنده، محل نشر کتاب یا نگهداری پایان نامه و همچنین چکیده ای از پژوهش انجام شده را مشاهده کنند.

در بخش مجموعه ها، محققان می تواند اطلاعات مفیدی را در بخش های پیایندها (نشریات ادواری)، منابع غیر کتابی ،نسخه های خطی و منابع نادر ،گنجینه ایران شناسی و اسلام شناسی ، اهمیت اسناد و آرشیو ملی مطالعه کنند.

جستجو در منابع (OPAC)، جستجو در منابع رقومی (حرم)، جستجوی پیشرفته ازدیگر امکانات این پایگاه مجازی است.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان‌ اسناد و کتابخانه‌ ملی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در فضای مجازی به نشانی
www.nlai.ir قابل دسترسی است. /909/پ202/ع

ارسال نظرات