۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۹۵۴۱۷
حجت الاسلام پناهیان:

مجموعه دیدگاه های حجت الاسلام و المسلمین ایازی، فصلی برای افزایش بصیرت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان با اشاره به دیدگاه های بلند و شگرف حجت الاسلام و المسلمین ایازی در رابطه با ولایت فقیه، نظام و اسلام، گفت: مجموعه دیدگاه های آن مرحوم، فصلی برای افزایش بصیرت در جامعه است.
حجت الاسلام پناهيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسم سومین و هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی، مسؤول فقید حوزه علمیه جعفریه رستمکلا، اظهار داشت: این شخصیت دارای دیدگاه های بلند و شگرفی در رابطه با ولایت فقیه، نظام و اسلام بود که باید مجموع این نظرات و دیدگاه های گوناگون جمع آوری و منتشر شود تا فصلی برای افزایش بصیرت در جامعه باشد.

وی افزود: حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی از شخصیت های بنامی بود که عمل به علمش او را شهره کرده است و دوام دین مردم در عمل به علم عالمان است و این روحانی فقید این مسأله را بدرستی درک کرده و انجام داده بود.

حجت الاسلام پناهیان بیان داشت: درایت و بصیرت فوق العاده حجت الاسلام و المسلمین ایازی از این روحانی بزرگوار انسانی وارسته ساخته بود که تبحر فوق العاده در همه مسائل دینی، اجتماعی و سیاسی داشت.

وی با بیان این که ولایتمداری مرحوم محمد جواد ایازی، در اوج خصلت های وی است، یادآور شد: این شخصیت وارسته از انوار مشعشع اسلام بودند و جامعه ما نیازمند وجود چنین نورانیتی است.

این استاد خطابه در ادامه خاطر نشان کرد: تاکید بر ولایتمداری و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی مرحوم ایازی بر همگان روشن و مبرهن است و این مسأله را به صورت بدیهی و به صورت آشکار، طوری بیان می کرد که برای همگان قابل فهم باشد.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: در همه مراحل، ولایتمداری حجت الاسلام و المسلمین ایازی با تمام استحکام ادامه داشته و ذره ای تردید و تزلزل در این رابطه در ایشان وجود نداشته است.

وی یادآور شد: پندهای حکیمانه و دقیق این روحانی ولا مقام از اهل بیت(ع) و اسلام و قرآن، از ایشان نمونه انسان کامل، وارسته و عالم ساخته بود که جامعه روحانیت و اسلام، به وی افتخار می کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حجت الاسلام و المسلین ایازی شخصیت بی نظیری بود که در معنویت و مردم داری، سرآمد دوران بود و پایگاه مردمی فوق العاده بالایی داشته و پیوند عمیق و عارفانه با نظام داشته است.

حجت الاسلام پناهیان بیان داشت: خاندان ایازی دارای فیوضات فراوانی بوده و خدمات شایانی به جامعه کرده اند و در دوران حیاتشان از آنان بهره ها جسته ایم.

وی ادامه داد: مرحوم محمد جواد ایازی، فرزند صادق و بی آلایش عالم بزرگواری بود که عمر با برکت خود را برای اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) وقف کردند و در همین ایام اسارت اهل بیت امام حسین (ع) نیز به دیدار معبدشان شتافتند.

این استاد خطابه در ادامه با درست و منطقی ارزیابی کردن جانشینی فرزند خلف حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی، حجت الاسلام مرتضی ایازی بیان داشت: ما چشم امیدمان به آقا مرتضی است و او باید این جایگاه شریف و نورانی را در اوج نورانیت حفظ کند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: او شایستگی های لازم خود را در حوزه و دانشگاه نشان داده است و امیدواریم در این زمینه نیز مورد عنایت پروردگار باشد.

وی با اشاره به زندگی ائمه اطهار (ع) و غربت و غریبی آنان یادآور شد: غریب کسی است که افتخار برای وی نیافرینند و راه او را ادامه ندهند، امام حسین(ع) غریب نبود چرا که زینب(س) و امام سجاد(ع) ادامه دهنده راه پر فروغ ایشان بودند./950/پ202/الف
ارسال نظرات