۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۹۵۶۶۸

مهلت شرکت در جشنواره سراسری وقف تبریز تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مهلت شرکت در نخستین جشنواره فرهنگی و هنری وقف؛ چشمه همیشه جاری در تبریز تمدید شد.
استفتائات باب وقف
حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نخستین جشنواره فرهنگی و هنری وقف؛ چشمه همیشه جاری بهمن ماه امسال همزمان با سراسر کشور در تبریز برگزار می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به استقبال پرشور مردم آذربایجان، مهلت شرکت در نخستین جشنواره فرهنگی و هنری وقف؛ چشمه همیشه جاری در تبریز تا پایان دی ماه 89 تمدید شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: عکاسی، خوشنویسی، فیلم نامه نویسی، هنرهای تجسمی، مقاله، فیلم سازی، کتاب، پایان نامه، شعر و ادبیات داستانی از جمله بخش های این جشنواره به شمار می رود.

حجت الاسلام نوبری هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج، تبلیغ و معرفی سنت حسنه وقف، آثار و برکات آن در ابعاد مختلف، ایجاد نگرش جدید به وقف از جنبه ‌های ‌مختلف علمی، فرهنگی و هنری دانست.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست ‌ها و همایش ‌ها با حضور مسؤولان، آموزش احکام و قوانین وقف برای خانواده اوقاف، متولیان، واقفان، مستاجران و هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه از احیای نزدیک به 200 موقوفه در این استان خبر داد و گفت: احیای موقوفات از اولویت‌های کاری اداره کل اوقاف این استان در سال آینده است و هم اکنون تعداد موقوفات در کل استان حدود سه هزار موقوفه است که تعداد رقبات آنها به 14هزار می رسد.

حجت الاسلام نوبری با بیان این‌که هم اکنون 6 هزار و هفتصد باب مسجد و 240 امامزاده وجود دارد، خاطر ‌نشان کرد: هم اینک 1230 وقف نامه در سازمان موجود می باشد که از منحصر بفردترین آنها می توان به وقف نامه ی ربع رشیدی اشاره کرد. حجت الاسلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فعالیت های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اظهار داشت: امسال سه دوره آموزشی قرآن برگزار شد که هر دوره با حضور بیش از 250 نفر از خواهران و برادران علاقه‌مند به علوم قرآنی همراه بود.

وی از تاسیس دانشگاه علوم قرآنی در تبریز خبر داد و گفت: این دانشگاه با تصویب هیئت دولت در جریان سفر سوم به آذربایجان شرقی احداث می شود که زمین آن از سوی آیت الله شبستری ، امام جمعه تبریز در منطقه ای واقع در شهرک مرزداران تبریز اهدا شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات