۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۹۵۹۵۵
صبح امروز در سراسر کشور؛

امتحانات نیم‌سال اول مقطع کارشناسی ارشد حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ امتحانات نیم سال اول تحصیلی بانوان طلبه مقطع کارشناسی ارشد از امروز به صورت سراسری در حوزه‌های علمیه خواهران کشور آغاز شد.
امتحانات نیم‌سال اول مقطع کارشناسی ارشد حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد


سعیده داودی، مدیر تحصیلات تکمیلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آغاز امتحانات نیم سال اول تحصیلی بانوان طلبه در سراسر کشور خبر داد.

وی با بیان این که امتحانات بانوان طلبه در مقطع کارشناسی ارشد از 28 تا 14 بهمن ماه به مدت هفده روز برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از امتحانات حدود سه هزار نفر از بانوان طلبه شرکت می‌کنند.

داودی نحوه برگزاری امتحانات نیم سال اول تحصیلی بانوان طلبه را متمرکز و غیرمتمرکز اعلام کرد و گفت: امتحانات برخی از دروس اصلی مدارس به صورت متمرکز انجام می‌شود و سؤالات این دروس از مرکز مدیریت ارسال و تصحیح اوراق با نظارت مدیریت مناطق انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: زمان برگزاری امتحانات متمرکز در سراسر کشور یکسان است و مدارس اجازه تغییر این زمان را ندارند؛ اما امتحانات غیرمتمرکز با هماهنگی مدیریت مناطق در زمان اعلام شده برگزار می‌شود.

مدیر تحصیلات تکمیلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: در هر ترم تحصیلی امتحان دو درس به صورت متمرکز و بقیه دروس به صورت غیرمتمرکز و توسط خود مدارس برگزار می‌شود.

وی نظارت دقیق و بیشتر به برنامه‌های آموزشی مدارس، یکسان سازی برنامه‌های آموزشی و ارزیابی مدارس علمیه را از دلایل اصلی برگزاری امتحانات متمرکز اعلام کرد.

داودی یادآور شد: در هر نیم سال تحصیلی بانوان طلبه 14 تا 16 واحد درسی انتخاب می‌کنند که باید در پایان نیم‌سال تحصیلی در این امتحانات شرکت کنند.

وی نمره قبولی در هر درس را 12 اعلام کرد و افزود: نتایج امتحانات یک هفته پس از برگزاری امتحانات اعلام و نیم سال دوم تحصیلی نیز از 17 بهمن ماه در سراسر کشور آغاز خواهد شد./917/پ202/ع

ارسال نظرات