۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۷۵۱
12 بهمن‌ماه؛

دومین نشست تخصصی حقوق ادیان در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین نشست تخصصی حقوق ادیان با عنوان راهکارها و راهبرد بین‌المللی مقابله با توهین به ادیان به همت گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار می‌شود.
نشست علمي


به گزارش خبرگزاری رسا، دومین نشست تخصصی حقوق ادیان به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری وزارت امور خارجه و مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان، 12 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

در این نشست تخصصی، دکتر فرهاد ممدوحی و ناصر قربان‌نیا با موضوع بررسی راهکارها و راهبرد بین‌المللی مقابله با توهین به ادیان سخنرانی کرده و حجت‌الاسلام حسینی و محمود حکمت‌نیا به عنوان ناقد در این نشست حضور خواهند داشت.

ابراهیم باطنی، دبیر علمی نشست در این زمینه گفت: حوزه تمحض «حقوق دین و دین‌داری» از جمله برنامه‌های بلند مدت گروه فقه و حقوق است که به دلیل چالش‌های موجود، مورد توجه و تاکید قرار دارد. برگزاری جلسه هماهنگی «سمینار بین المللی حقوق ادیان» با حضور نمایندگانی از سازمان فرهنگ و ارتباطات، وزارت امور خارجه و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ضرورت تشکیل جلساتی در قالب نشست‌های تخصصی، جهت روشن شدن ابهامات ادبیات و استحکام مبانی تئوریک بحث را ایجاب کرد.

وی پیرامون هدف از برگزاری این نشست افزود: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در راستای ارزیابی و زمینه سازی برگزاری همایش ملی در سال1390؛ به جهت آسیب شناسی، تعمیق بحث و تمحیض در موضوع، متولی این مهم با اهداف افزایش زمینه تعمق و تمحض در حقوق ادیان با تاکید بر 3 محور: تبیین مبنا، ماهیت و جایگاه حقوق ادیان، بررسی افتراق و اشتراک دیدگاه اسلام و دیدگاه لیبرال حاکم بر فضای حقوق بین‌الملل و بررسی امکان ارتباط و ایجاد زبان مفاهمه دو رویکرد درون دینی(اسلام) و برون دینی اقدام به برگزاری این نشست خواهد کرد.

گفتنی است، دومین نشست تخصصی حقوق ادیان، سه شنبه 12 بهمن‌ماه از ساعت 8:30 تا 12 در تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم ـ بلوار 15 خرداد ـ کوی شهید میثمی برگزار می‌شود. /920/د102/ص

ارسال نظرات