۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۹۷۰۶۰
آیت الله حیدری:

انقلاب اسلامی ایران، اوج عزت و آزادی را پیش روی جهانیان قرار داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی نه تنها برای ملت ایران مایه تحول بنیادی از نظر علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بود، بلکه اوج عزت و آزادی را بر اساس سنت پیامبر، قرآن و ولایت فقیه برای ملت‌ها به ارمغان آورد.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در آیین نمادین نواختن زنگ انقلاب در هنرستان پسرانه فجر ناحیه 3 اهواز، انقلاب اسلامی ایران را مایه تحول در جهان خواند و گفت: قیام‌های کنونی مردم در کشورهای عربی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) پس از 15سال دوری از وطن، با ورود خود انقلاب را به پیروزی رساند، اظهارداشت: انقلاب اسلامی نه تنها برای ملت ایران مایه تحول بنیادی از نظر علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بود، بلکه اوج عزت و آزادی را بر اساس سنت پیامبر، قرآن و ولایت فقیه برای ملت‌ها به ارمغان آورد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، دانش‌آموزان و معلمان را سربازان انقلاب اسلامی خواند و افزود: 12 بهمن ماه سالروز ورود امام به میهن اسلامی ایران است که امروز شاهد جشن سی و دو سالگی آن در سراسر ایران اسلامی هستیم؛ دانش‌آموزان و معلمان و مردم بزرگوار ایران اسلامی بدانند که امام یک واقعیت همیشه زنده است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت تشکیل حکومت اسلامی با محوریت ولی فقیه، اظهار داشت: همه فقها و علمای اسلام، به اصل ولایت فقیه تأکید دارند و این امر نشان از مبانی بسیار قوی این اصل تعیین کننده در اسلام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی را مایه تحول در جهان دانست و تصریح کرد: نه تنها ملت ایران از برکات انقلاب اسلامی بهره برد، بلکه سبب تحول در کل جهان بشریت به ویژه خاورمیانه شد.

وی با بیان این که مقاومت حزب الله لبنان، و قیام‌های کنونی مردمی کشورهای عربی از آثار انقلاب اسلامی ایران است، ابراز داشت: حرکت تونس مقدمه‌ای برای حرکت مردم الجزایر، لیبی، مصر، اردن، یمن، عربستان و فلسطین شده که اکنون انقلاب مردمی مصر سراسر این کشور را فرا گرفته است.

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: امروز از امام خمینی‌(ره) به عنوان یک فرد متوفی سخن نمی‌گوییم؛ بلکه از فردی سخن می‌گوییم که نام او برای جهانیان آشنا و زنده است.

وی با تأکید بر این که باید قدر انقلاب، شهدا و ولایت فقیه را بدانیم، اذعان داشت: جهان در حال مهیا شدن برای ظهور منجی عالم بشریت است که این حوادث زمینه ساز ظهور و در راستای حرکت جهانی امام زمان(عج) است؛ از این رو باید کمربندها را محکم کنیم تا بتوانیم در رکاب آن عدالت‌گستر سربازی کنیم.

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت هفته وقف، وقف را یکی از احکام مسلم دین مبین اسلام خواند و گفت: وقف، صدقه جاریه‌ای است که انسان با وقف کردن بخشی از اموال و دارایی، توشه ای ماندگار از خود به جای می‌گذارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی خوزستان در شانزدهم بهمن ماه سال جاری، خواستار حضور پر شور در این آیین شد./945/پ201/س
ارسال نظرات