۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۹۷۱۴۷
حجت‌الاسلام ماندگاری:

شهدا جانشان را وقف کرده و جاودانه شدند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اهمیت وجایگاه وقف عنوان کرد: وقف باعث اتصال جان ومال به خدا می شود و چون خدا ماندگار است موقوفه هم ماندگار می شود؛ شهدا جانشان را وقف کرده و جاودانه شدند.
بصيرت عاشورايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری ، رییس هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا، شب گذشته در همایش بصیرت عاشورایی در مجتمع آیه های مشهد گفت: وجود پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بالاترین نعمتی بود که خداوند به بشریت عنایت کرد اما باید دقت کنیم که چه امری موجب شد این نعمت ولایت به تنبیه غیبت تبدیل شد.

وی با تأکید براینکه اگر قدردان قرآن وعترت باشیم هرگز در زندگی دچار مشکل نخواهیم شد افزود: تا وقتی عقل، ظاهر را می بیند به دنبال جذب یا دفع همین سودها و ضررهای ظاهری است اما پیامبر(ص) امد تا چشم عقل ما را به باطن باز کند تا به سود و ضررهای معنوی هم توجه کنیم و فریب ظواهر دنیا را نخوریم.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه نعمت ولایت چشم ما را به باطن باز می کند ادامه داد: وقتی اینگونه شد درک می کنیم که همراه با هر نعمتی مسوولیتی نیز بر دوشمان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت وجایگاه وقف خاطرنشان کرد: وقف باعث اتصال جان ومال به خدا می شود و چون خدا ماندگار است موقوفه هم ماندگار می شود؛ شهدا جانشان را وقف کرده و جاودانه شدند.

رییس هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا، تصریح کرد: زیارت ظاهر دیانت است ولی باطن ان طبق آیات قران وروایات، ولایت مداری و حیا وعفت است بنابراین بایستی مراقب بود تا شیطان ما را تنها به ظواهر امور مشغول نکند. آنچه موجب غیبت شده است، همین نادیده گرفتن سود و زیان های باطنی است. اگر امروز بعد از 1200 سال می خواهیم به سوی ظهور حرکت کنیم باید چشممان را از طریق قرآن وعترت به نور ولایت روشن کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری، انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز آگاهی وهشیاری ملت ها دانست و افزود: امروز حرکت خودجوش مردم در اردن، پاکستان، مصر، تونس، یمن و.... به این دلیل است که چشمشان به باطن باز شده و پلیدی مستکبران را می بینند. درک کرده اند که باطن بندگی خدا چقدر آرامش دارد و تمسک به ولایت چقدر امنیت خاطر می دهد.

وی یاداور شد: با وجود گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی، دشمنان قسم خورده ما دوباره می خواهند چشم ما را ببندند لذا می بینیم که به ترویج گناه و فساد می پردازند، شهوت رانی، ثروت اندوزی، حرام خوری، عافیت طلبی و... را برای مردم تزیین کرده وزیبا جلوه می دهد.

وی خطاب به جوانان یار مسجد، قران، شهدا وروحانیت بودن باطن زیبایی دارد تأکید کرد: جوانان ابتدای انقلاب چشم باطنشان توسط امام خمینی(ره) باز شده بود از این رو برای شهادت مسابقه می گذاشتند. اگر تعداد کسانی که چشمشان باز شده به حد نصاب برسد آنگاه ظهور محقق خواهد شد.

حجت الاسلام ماندگاری ابراز داشت: شیطان و ایادی مستکبر او القا می کنند که دین شما را محدود می کند در حالی که اینگونه نیست؛ دین دست وپای ما را نمی بندند بلکه فقط چشم ما را باز می کند تا حقایق را ببینیم .اگر این را فهمیدیم که هرچه نگاه باطنی بیشتر شود ظهور نزدیک تر خواهد بود عزاداری مان از روی شعور و معرفت خواهد بود.

گفتنی است سلسله همایش های بصیرت عاشورایی به همت اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی از پنجم بهمن ماه به مدت ده روز در محل مجتمع فرهنگی آیه های مشهد برگزار می شود./930/پ201/ص
ارسال نظرات