۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۹۷۲۹۴
مدیر کاروان مبلغان اعزامی اوقاف به استان فارس؛

موقوفاتی برای دستیابی به انرژی پاک در کشور ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر کاروان مبلغان اعزامی اوقاف به استان فارس گفت: ‌سوق دادن مردم به وقف اموال در اموری مانند دستیابی به انرژی هسته ای و انرژی پاک که یکی از نیازهای اصلی امروز مردم است، بسیار ضروری و راه گشا است.
وقف


حجت الاسلام سید هاشم مهری، مدیر کاروان مبلغان اعزامی به استان فارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: وقف و تبلیغ ارتباطی نزدیک و دو طرفه با هم دارند، از یک سو موقوفات یکی از بزرگترین پشتوانه های امر تبلیغ و مبلغان است زیرا موقوفات حوزه های علمیه در تربیت، پرورش و آموزش مبلغان دینی نقشی مؤثر دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به این که بیشترین موقوفات کشور ما اختصاص به اطعام، روضه خوانی و برگزاری مجالس عزای سید الشهدا و یاران آن حضرت دارد،‌ مساجد و حسینیه ها نیز که خود از موقوفات هستند محلی مناسب برای تبلیغ و گسترش فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام مهری اظهار داشت: از این رو بهترین زمینه برای نشر فرهنگ و معارف اهل بیت(ع)‌ و بیان احکام شرعی به واسطه موقوفات ایجاد شده و وقف پشتوانه مهمی برای تربیت و اعزام مبلغ به مناطق مختلف کشور است.
وی خاطر نشان کرد: از آنجا که سنت حسنه وقف یکی از برجسته ترین و ماندگارترین راه های خدمت به دین است، مزایای وقف برای روحانیان در ایام تبلیغ بیان شده و مردم به ایجاد موقوفات جدید ترغیب می شوند، همچنین با بیان احکام وقف که از احکام مبتلا به مردم است به احیای موقوفات و مقابله با موقوفه خواری کمک جدی می کنند.

این مبلغ دینی با اشاره به این که موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) بیشترین عنوان وقف در کشور را داراست تأکید کرد: با توجه به اهمیت زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) و پاسخگویی به شبهات دشمنان دین و پاسخگویی به قشر جوان و نوجوان از ایجاد موقوفات جدید برای اطعام و روضه خوانی بی نیاز نیستیم.

وی تصریح کرد: در فرهنگ مردم ما وقف به عنوان یک پشتوانه اقتصادی قابل اعتماد برای امور مهم مطرح بوده است، ‌از این رو مردم اموال خود را در راستای نشر دین،‌اطعام، درمان، آب شرب و آموزش وقف می کرده اند تا افزون بر اجر بزرگ معنوی پس از مرگ، ‌نیازهای مهم مردم را برطرف کنند.

حجت الاسلام مهری توجه به نیازهای زمان در ایجاد موقوفات را بسیار مهم دانست و گفت:‌امروز نیز بهترین راه برای تأمین بودجه درمان، آموزش و مانند آن ایجاد موقوفات است، ‌سوق دادن مردم به وقف اموال در اموری مانند دستیابی به انرژی هسته ای و انرژی پاک که یکی از نیازهای اصلی مردم است، بسیار ضروری و راه گشا است./919/ت302/ع

ارسال نظرات