۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۹۷۷۵۷
در دیدار با استاندار احساء عربستان؛

علمای شیعه عربستان اعتراض خود را به تبعیض و خفقان علیه شیعیان اعلام کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه احساء‌ عربستان در دیدار با استاندار این استان از گسترش تبعیض و خفقان علیه شهروندان شیعه به شدت انتقاد کردند.
پرچم عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، هیئتی متشکل از علمای شیعه استان احساء عربستان، روز گذشته با «بن جلوی» استاندار این استان دیدار کرده و نسبت به تبعیض و خفقان صورت گرفته علیه شیعیان اعتراض نمودند.

علمای شیعه از تصمیم این استانداری مبنی بر بازداشت ائمه جماعتی که نمازهای عید فطر و قربان را در روزهایی غیر از روزهای رسمی اعلام شده توسط دولت ادا می کنند به شدت اعتراض کردند.

آنان همچنین اعتراض خود را به پیگیری غیبت کارمندان ادارات دولتی و دانش آموزان شیعه در دهه عاشورا اعلام کردند و این اقدام را تبعیض علیه جمع کثیری از شهروندان قلمداد نمودند.

حجج اسلام شیخ حسن باقر بوخمسین رئیس سابق دادگاه جعفری، سید هاشم السلمان رئیس حوزه علمیه احساء شیخ توفیق بوعلی، شیخ محمد الشریده و شیخ محمد العباد در این دیدار حضور داشتند.

گفتنی است استانداری احساء طی ابلاغیه ای بر ممنوعیت اقامه نماز عید فطر و عید قربان در روزهای بعد از روزهای اعلام شده توسط دولت عربستان تاکید کرده است و ائمه جماعتی را که از این قانون سرپیچی کنند به بازداشت تهدید کرده است.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که تقویم هجری میلادی اعلام شده توسط دولت عربستان از حقیقت به دور است و بارها اشتباه بودن آن ثابت شده است./980/گ
ارسال نظرات