۲۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۹۷۸۰۳
شهردار تهران:

التزام عملی به ولایت فقیه عامل اقتدار نظام و یاس دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ شهردار تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف دستاوردهای بی نظیری را به دست آورده است، چشم پوشی از این برکات را بی انصافی خواند و تحولات بیدارگرایانه جهان اسلام را نشانه تاثیرگذاری فوق العاده انقلاب اسلامی ایران دانست.
قاليباف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر و مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر، انقلاب اسلامی ایران را تحول آفرین و منشا خدمات و برکات بسیار فراوان در عرصه های مختلف دانست.

وی با بیان اینکه فجر ایمان انقلاب اسلامی ملت ایران را از استبداد و استکبار نجات داد و به عزت و خودباوری رساند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در راستای حرکت انبیای الهی و نشات گرفته از قیام عاشورا و امام حسین و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است.

این فعال سیاسی، تحولات اخیر در منطقه را به برکت انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد عزت مسلمانان در دنیا هستیم و باید توجه داشت که بدون شک انقلاب اسلامی باعث احیای مجدد اسلام شده است.

قالیباف، دستاوردهای انقلاب اسلامی را در عرصه های مختلف بی نظیر و چشم پوشی و نادیده گرفتن آن را بی انصافی خواند و گفت: هرچند مشکلاتی نیز در کار وجود دارد، اما نباید بی انصاف بود و واقعیات و دستاوردهای بی بدیل انقلاب اسلامی را ندید.

وی با یادآوری نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی، بر ضرورت شناخت مبانی انقلاب تاکید کرد و اظهار داشت: باید مبانی اصلی انقلاب را بشناسیم تا دشمنان، انقلاب عزیز را از مسیر اصلی خود منحرف نکنند.

قالیباف تصریح کرد: انقلاب اسلامی ریشه در سنت نبوی و حکومت علوی دارد و امروز متکی به فقه سنتی و پویای جعفری و با باورهای انتظار و مهدویت با سرعت در حال حرکت رو به جلو است.

شهردار تهران، انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی دانست با تاکید بر اینکه تحول اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باید بر مبنای تحول اصیل باشد از ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه نظام اسلامی یاد کرد.

این فعال سیاسی التزام عملی به ولایت فقیه را عامل یاس دشمنان و اقتدار دانست و اظهار داشت: دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این جایگاه بکار گرفته است و همان گونه که امام عظیم الشان انقلاب اسلامی فرمودند ما باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا خدایی ناکرده آسیبی به کشور و انقلاب ما وارد نشود.

وی تحجر و انفعال را به دو لبه قیچی که ارزش ها، جامعه، رابطه حکومت دینی و دین و حاکمیت و مردم را تهدید می کند، تشبیه کرد و گفت: امروز از این دو منظر صداهایی شنیده می شود که البته تازگی ندارد.

شهردار تهران، حامیان و مدعیان جمهوری ایرانی و مکتب ایرانی را از لبه های قیچی تحجر و انفعال ذکر و با اشاره به اینکه ما به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم تصریح کرد، انقلاب اسلامی متعلق به مکتب اهل بیت(ع) و فرهنگ اسلام است و همه باید در این مسیر حرکت کنیم.

قالیباف با مذمت افراط و تفریط، اضافه کرد: اسلامی که بر مدار تحجر و انفعال باشد هیچ گونه خطری برای آمریکا و استکبار ندارد، اینها از اسلام اصیل و اسلامی که روحانیت پیشگام آن است، نگران هستند و می خواهند به این اسلام ضربه بزنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات