۲۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۹۷۸۶۱
نماینده مردم مشهد در مجلس:

رهنمود رهبر معظم انقلاب باعث شناخت فتنه گران شد

خبرگزاری رسا ـ عفت شریعتی با اشاره به فتنه سال گذشته، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در فتنه سال 88 همان برنامه ای را پیش گرفتند که امام در مواجهه با فتنه بنی صدر انجام داد، در فتنه سال گذشته رهنمودی که رهبری دادند باعث شد مردم فتنه گران را بشناسند.
عفت شريعتي، نماينده مردم مشهد در مجلس
عفت شریعتی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به نقش محوری در قم در شکل گیری انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قم در زمان انقلاب مرکز فقاهت و مرجعیت به شمار می رفت بنابراین نقش این شهر در به وجود آمدن انقلاب اسلامی نقش کلیدی و محوری بود.

آغاز انقلاب از شهر قم کلید خورد

وی با بیان اینکه مشهد هم در جریان انقلاب از حوزه ای پویا برخوردار بود اما باید قبول کنیم که آغاز انقلاب از شهر قم کلید خورد، تصریح کرد: جایگاه مرجعیت و فقاهت و حوزه علمیه ای که بر مبنای تفکر شیعی بود باعث شد تا قم این نقش محوری را در جریان انقلاب ایفا کند.

شریعتی به همراهی مردم و روحانیت در به ثمر رسیدن انقلاب اشاره کرد و افزود: هیچ وقت مبانی علمی به تنهایی راه به جایی نمی برد و مردم هم بدون این پشتوانه علمی در امور موفق نمی شوند لذا شاهد هستیم که هم اعتماد مردم به روحانیت و هم مبانی علمی حوزه که برگرفته از تفکر شیعی بود، باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با بیان این گفته امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه سربازان من در گهواره ها هستند، ابراز داشت: زمینه سازی برای ظهور انقلاب اسلامی ایران از مدت ها قبل و با یکدلی مردم و روحانیت فراهم شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شواری اسلامی بر توجه به مسلئه بصیرت افزایی تأکید کرد و یادآور شد: نباید فکر کنیم انقلاب پیروز شده و کاری به پشتوانه آن نداشته باشیم؛ اگر در سال های گذشته به مسلئه بصیرت افزایی بیشتر می پرداختیم چهره فتنه زودتر برای مردم روشن می شد.

وی بر وحدت حوزه و دانشگاه در ایجاد بصیرت افزایی بین مردم اشاره کرد و بیان داشت: از همین رو امام خمینی(ره) نیز بر وحدت حوزه و دانشگاه تأکید داشتند زیرا نه دانشگاه از حوزه بی نیاز است و نه حوزه می تواند دانشگاه را نادیده بگیرد.

نقش کرسی های آزاد اندیشی در افزایش بصیرت در بین مردم

شریعتی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را در افزایش بصیرت در بین مردم و به ویژه نسل جوان طلبه موثر دانست و خاطر نشان کرد: تلاش در مسیر نهضت تولید علم و جنبش نرم افزای که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید است می تواند کشور را در رسیدن به آرمان های امام و انقلاب یاری دهد.

رهنمود رهبر معظم انقلاب باعث شناخت فتنه گران شد

وی با اشاره به فتنه سال گذشته، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در فتنه سال 88 همان برنامه ای را پیش گرفتند که امام در مواجهه با فتنه بنی صدر انجام داد، در فتنه سال گذشته رهنمودی که رهبری دادند باعث شد مردم فتنه گران را بشناسند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر جامعه در بحث فتنه سال 88 احساسی عمل کرد از این افراد قهرمانان دروغینی ساخته می شد و سال ها طول می کشید تا چهره واقعی آن ها برای همگان مشخص شود.

وی به ویژگی های حوزه انقلابی از دید امام و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: آرمان گرایی اسلامی، انسجام، وحدت ملی و مبانی اصیل انقلابی از اصولی هستند که باید در یک حوزه انقلابی شاهد ان باشیم.

اسلام، انقلاب، امام و رهبری چهار شاخص برای مشخص کردن حوزه انقلابی محسوب می شوند

شریعتی با بیان اینکه اسلام، انقلاب، امام و رهبری چهار شاخص برای مشخص کردن حوزه انقلابی و افراد انقلابی است، بیان داشت: اگر فردی اعتقادش به یکی از این چهار اصل تزلزل داشته باشد نمی توانیم وی را انقلابی بدانیم.

وی با اشاره به فرمایشات امام در مورد کشور مصر، ابراز داشت: اگر فرمایشات امام را در مورد کشور مصر گوش کرده باشیم گمان می کنیم گویی امام در حال حاضر زنده هستند و اتفاقات الان را تحلیل می کنند./934/ت301/ص
ارسال نظرات