۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۹۸۰۲۰
خطیب جمعه کاظمین:

نظام های دیکتاتوری از اثرات انقلاب اسلامی هراس دارند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین با اشاره به شباهت انقلاب مردم مصر با انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که نظام های دیکتاتوری جهان از اثرات انقلاب اسلامی ایران هراس دراند.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه كاظمين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین، در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر در مسجد براثا، انقلاب مصر را حاصل انقلاب اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: ملت مصر نشان داد که دیگر فریب نقشه ها و سخنانی که به نام آزادی و ملی گرایی سر داده می شوند را نمی خورد.

وی افزود: زلزله ای که هم اکنون در کشور مصر رخ داده است به زلزله ای که انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 میلادی بوجود آورد شباهت دارد، امام خمینی(ره) این بنده صالح و متواضع و پاک توانست بر یکی از بزرگترین دست نشانده های آمریکا در منطقه که با افتخار خود را سرباز آمریکا می خواند پیروز شود و اثرات زلزله انقلاب تاکنون ادامه دارد تا زلزله مردم مصر بار دیگر نشان دهد که ملت ها می توانند ظلم را از خود دور سازند.

حجت الاسلام صغیر عمر حکومت های دیکتاتور منطقه را کوتاه خواند و اظهار داشت: با توجه به تحولات بوجود آمده در منطقه، عمر حکومت های دیکتاتور کوتاه خواهد بود، هراس اسرائیل و برخی کشورهای بزرگ از انقلاب ملت مصر تنها به دلیل سرنگونی نظام حسنی مبارک نیست، بلکه آنان مصالح خود را در منطقه در معرض خطر می بینند.

خطیب جمعه کاظمین تاکید کرد: آمریکا در حالی از آ‍زادی ملت مصر خشنود است که کاملا بر این کشور مسلط بود، ولی هنگامی که خشم و غضب مردم را مشاهده کرد چاره ای جز هم سفر شدن با امواج پیدا نکرد.

وی به برعکس شدن نقشه های آمریکا برای منطقه اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا شاه و ایران آن زمان را عامل ثبات منطقه می دانست، ولی مرجعیت آگاه و ملت هوشیار ایران برای کرامت خود بپا خواستند و شاه را در حصار قرار دادند به گونه ای که شاه چاره ای جز پذیرش بازگشت امام خمینی(ره) نداشت و این عبد صالح با آرامش و وقار سوار بر هواپیما شد تا نظامی مورد حمایت آمریکا را سرنگون کند و ایران را به عامل هراس و حشت این کشور مبدل سازد.

شیخ جلال الدین صغیر تصریح کرد: آمریکا، روسیه و هم پیمانانشان با حمایت از صدام در صدد از بین بردن انقلاب اسلامی شدند، این امر محقق نشد و هم اکنون که امام راحل از میان ما رفته است نیز شاهد هراس و وحشت نظام های ظالم از انقلاب این مرد بزرگ هستیم.

خطیب جمعه کاظمین انفجار تروریستی علیه زائران امام حسن عسکری(ع) در الدجیل را به شدت محکوم کرد و گفت: این جنایت ها نشان دهنده اوج کینه دشمنان از اهل بیت(ع) است، ولی محبان خاندان رسول اکرم(ص) از این جنایت ها هراسی ندارند و روز به روز بر عشق و علاقه آنان به اهل بیت(ع) می افزایند./980/گ
ارسال نظرات