۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۹۸۱۸۷
رییس پیشین دفتر تبلیغات اسلامی:

توجه به امور راهبردی و پرهیز از سیاست زدگی محور کار دفتر تبلیغات بوده است

خبرگزاری رسا ـ رییس پیشین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به دوران مسؤولیت خود در این نهاد حوزوی، توجه به امور راهبردی و پرهیز از جزیی نگری و سیاست زدگی را محور اصلی کار این دفتر دانست.
حجت الاسلام سيد حسن رباني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسن ربانی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و نمایندگان بیوت مراجع تقلید و همچنین رییس دفتر مقام معظم رهبری در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات برگزار شد، هویت اصلی انقلاب اسلامی ایران را وجهه فرهنگی آن دانست و با بیان اینکه وحدت ملی ما در گرو وحدت فرهنگی است، گفت: این هویت، روح مقاومت، هوشیاری و بصیرت را برای ملت ما به ارمغان آورده است.

رییس پیشین دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد: آرمان‌های والای انقلاب اسلامی رمز جذب دل‌های شیفتگان در نقاط مختلف جهان به ویژه جهان اسلام است و استکبار جهانی با دریافت این واقعیت و بسیج همه توان و امکانات برای مقابله با این هویت بسیج شده و وحدت فرهنگی را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام ربانی ادامه داد: با توجه به برخورداری از مبانی غنی دینی، ظرفیت‌ حوزه، مقام معظم رهبری و مردم همیشه هوشیار و حاضر در صحنه در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی آهنگ توسعه و تعمیق فرهنگ اسلامی متناسب را هویت انقلاب اسلامی نبوده است و سرمایه گذاری های انجام شده با اهداف و افق ها همسو نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه حوزه فرهنگ از رشد و گسترش کافی برخوردار نبوده است، هرچند در سالیان اخیر گام‌های ارزشمندی برداشته شد، اما هنوز نواقص و کاستی های زیادی وجود دارد.

رییس پیشین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ضعف نظام سیاستگذاری در عرصه فرهنگی، کمبود نیروی انسانی کارآمد، نبود جبهه واحد فرهنگی را از جمله مشکلات حوزه فرهنگ در کشور عنوان کرد و گفت: با این وجود باید اذعان کرد ریشه‌های دینی ملت ایران مستعد جهش فرهنگی و احیای مجدد تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام ربانی در ادامه سخنان خود با تحلیل تحولات منطقه ای و بین‌المللی اظهار داشت: امروز دنیا به ویژه جهان اسلام بیش از هر زمانی پیام انقلاب اسلامی را دریافت کرده است و به طور قطع و یقین بهره‌گیری از این فرصت ارزشمند نیازمند عقبه علمی است که بتواند روزآمد، هوشمند و متکی بر معارف اسلامی رسالت های خود را انجام دهد که جایگاه این امر نیز در حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه مقدسه قم است.

وی ضرورت تحول در حوزه را ملموس و قابل درک دانست و با اشاره به پیامدهای ناگوار غفلت از این امر، ابراز داشت‌ اگر حوزه متحول نشود نتیجه آن نسبت به خود حوزه انزوا و یا مرگ و نسبت به شرایط محیطی و بین المللی نیز شکست های جبران ناپذیر خواهد بود.

حجت الاسلام ربانی تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را مصروف به این نکته کنیم که تحول در حوزه اتفاق بیفتد، در غیر این صورت دچار خساراتی خواهیم شد.

وی ادامه داد: با این نگاه به مساله، نقش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای حفظ و تقویت جریان‌های نواندیش در حوزه به عنوان موتور محرک بی‌بدیل و کاملا ملموس و ضروری است.

مدیر جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با قدردانی از حمایت‌های بی شائبه و بی دریغ مقام معظم رهبری از دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد: ما همواره در دفتر تبلیغات مشمول عنایات خاصه ایشان بوده ایم و از ایشان کمال قدردانی را داریم.

حجت الاسلام ربانی با بیان اینکه دفتر تبلیغات خود را مکمل و متمم حوزه تعریف کرده است، یادآور شد: خوشبختانه این نهاد مهم و برجسته حوزوی با هوشمندی و روشن بینی ماموریت های خود را دنبال کرده است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های خود در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برخورداری از هیات امنای مناسب و کارآمد، پرهیز از مسائل جزیی و توجه به امور راهبردی، رویکرد فرهنگی و علمی و پرهیز از سیاست زدگی در امور را از مهم ترین شاخصه های دوران مدیریت خود در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دانست.

رییس پیشین دفتر تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود از اعضای هیات امنا، معاونان، کارکنان و پرسنل این نهاد فرهنگی و تبلیغی قدردانی کرد و گفت: امیدوارم بتوانم در مسؤولیت های دیگر نیز سربازی برای نظام مقدس اسلامی باشم. /924/ پ202/ص
ارسال نظرات