۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۹۹۰۹۱
خطیب جمعه نجف:

انقلاب های اسلامی سبب خنثی شدن نقشه های آمریکا شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به تغییر سیاست های آمریکا برای فریب دادن مسلمانان گفت: انقلاب های اسلامی سبب خنثی شدن نقشه های آمریکا شد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف، در خطبه های نماز جمعه این هفته، در حسینیه فاطمیه کبری، قیام مردم در کشورهای عربی را نشان دهنده هوشیاری آنان خواند و گفت: قیام قشرهای مختلف مردم خصوصا جوانان و سرنگونی نظام ها در اسرع وقت از ویژگی های برجسته این قیام ها هستند و این امر در سال 1991 در عراق نیز رخ داد و 14 استان کشور از سیطره نظام دیکتاتور خارج شد، لیکن حمایت کشورهای بزرگ از طاغوت سبب به نتیجه نرسیدن این انقلاب شد.

وی انقلاب های اسلامی را عامل ناکام ماندن نقشه های آمریکا توصیف کرد و افزود: استکبار جهانی پیش از به روی کارآمدن اوباما به این نتیجه رسید که سیاست خود را قبال مسلمانان تغییر دهد بنابر این رئیس جمهور آمریکا پس از رسیدن به قدرت به مصر سفر کرد و علاوه بر قرائت آیاتی از قرآن کریم، تاکید کرد سیاست های این کشور با جهان اسلام تغییر خواهد کرد، ولی همه این سخنان و اقدامات نقشه ای فریبکارانه بود و جنبش ملت های اسلامی سبب ناکام ماندن نقشه های آمریکا شده و این کشور هم اکنون خود را حامی مردم می داند.

حجت الاسلام قبانچی سرکوب شهروندان لیبی توسط نظام قذافی را به شدت محکوم کرد واظهارداشت: سرکوب ملت لیبی و قلع و قمع کردن شهروندان بحرینی به شدت محکوم است و نشان می دهد که حکام این کشورها از ذره ای رحمت نسبت به ملت بهره مند نبوده و در برابر مخالفان خود ترسو هستند.

خطیب جمعه نجف تاکید کرد: مذهبی نشان دادن قیام مردم بحرین و سخنان زشتی که قذافی نسبت به شهروندانش روا داشت نیز پذیرفتی نیست، این ملت ها که کرامت خود را از دست رفته می بینند با نظام حکمی که به صورت ارثی به یکدیگر می رسد مخالفند و در صدد آزادی هستند و اگر رسانه ها در صدد مذهبی جلوه دادن انقلاب ملت بحرین باشند به طور حتم شکست خواهند خورد.

وی خواستار خروج سریع نیروهای اشغالگر از خاک عراق شد و تصریح کرد: نیروهای اشغالگر موظفند تا بر اساس توافق نامه امنیتی میان عراق و آمریکا در سال 2011 از خاک عراق خارج شوند و تمدید مدت باقی ماندن آنان در کشور را به شدت رد کرده و بر توانایی عراقی ها در اداره کشور اطمینان داریم.

سید صدرالدین قبانچی نسبت به وضعیت نامناسبت خدمات در عراق انتقاد و مسوولان را به درمان ریشه ای مشکلات و برخورد قاطع با عاملان وضعیت نامطلوب معیشتی مردم دعوت کرد./980/گ
ارسال نظرات