۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۹۹۷۳۴
5 خرداد ماه؛

همایش بررسی نقش حوزه و مراجع تقلید در دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی نقش حوزه های علمیه و مراجع تقلید در هشت سال دفاع مقدس، همزمان با آزاد سازی خرمشهر و با حضور علما و فضلای حوزه علمیه در قم برگزار می‌شود.
فراخوان همايش بررسي نقش حوزه‌هاي علميه و مراجع تقليد در دفاع مقدس همايش بررسي نقش حوزه‌هاي علميه و مراجع تقليد در دفاع مقدس
حجت‌الاسلام محمود ملکدار، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: همایش بررسی نقش حوزه های علمیه و مراجع تقلید در دوران هشت سال دفاع مقدس، همزمان با روز آزاد سازی خرمشهر و با حضور علما و فضلای حوزه علمیه در قم برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری این همایش را 5 خرداد ماه اعلام کرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار بود این همایش اسفندماه سال جاری با حضور علما و فضلای حوزه علمیه در قم برگزار شود که به دلیل همزمانی با دو همایش بزرگ حوزوی زمان برگزاری این برنامه تغییر یافت.

حجت‌الاسلام ملکدار، پاسداشت و تجلیل از شهدا، جانبازان و ایثارگران روحانی و تجلیل از علما و مراجع تقلید در دوران دفاع مقدس را از اهداف این همایش برشمرد و اظهار کرد: در این همایش آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، یکی از مراجع تقلید و همچنین یکی از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس سخنرانی خواهد کرد.

وی گفت: اعضای این ستاد متشکل از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، تیپ مستقل امام صادق(ع)، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، حوزه علمیه خواهران، جامعه المصطفی العالمیه، موسسه روایت سیره شهدا ،بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و مرکز خدمات حوزه های علمیه هستند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه، آشنایی طلاب و روحانیان با جایگاه رفیع شهادت و ایثارگری و سیره عملی شهدای روحانی، ایجاد تعامل و هم فکری در راستای حفظ ارزش های دفاع مقدس، کمک به برنامه ریزی مراحل تدوین دایره المعارف حوزوی دفاع مقدس، تجمیع مستندات شهدا و ایثارگران روحانی و اطلاع رسانی حضور روحانیت در دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.

وی بررسی مبانی فرهنگ جهاد و شهادت، جایگاه علما و مراجع تقلید در دفاع مقدس، بررس نقش رزمی و تبلیغی روحانیت در دفاع مقدس ، راهکارهای ارتقای سطح فرهنگ جهاد و شهادت در حوزه های علمیه، نقش مراکز، مدارس و موسسات تحت پوشش حوزه های علمیه در دفاع مقدس را از سرفصل های این همایش برشمرد./917/پ202/ص
ارسال نظرات