۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۸۴۳۹۵
حلقه مفقود فرهنگ (۲۴)؛

امید و امنیت دو کلیدواژه مهم برای دولت سیزدهم

امید و امنیت دو کلیدواژه مهم برای دولت سیزدهم
خانم ظهیری گفت: دولت سیزدهم باید طرح ساماندهی و پاسخ‌گویی به نیاز‌های روزمره و اولیه جاری مردم را به سرعت در اولویت خود قرار دهد تا دو کلید‌واژه امید و امنیت محقق شود.
سرکار خانم معصومه ظهیری معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت شهادت امام جواد (ع)، تبریک سالروز ازدواج امیرمومنان علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و گرامی‌داشت روز عفاف و حجاب در روز بیست و یکم تیرماه، گفت: انتخاب جناب آقای رئیسی از سوی جمهور، برای ریاست جمهوری را در صحت کامل تبریک می‌گویم و استقرار دولت کریمه و انقلابی با برنامه‌ای دقیق را آرزومندیم.

وی در ادامه افزود: مردم با تمام سم‌پاشی‌ها و فعالیت‌های تخریبی تبلیغاتی دشمن، فضای حاکم بر استان‌ها و شهرستان‌ها که بعضاً در شرایط قرمز کرونایی بودند، اختلالاتی اندکی که در روند انتخابات دیده شد، عملکرد دولت آقای روحانی و... همه این‌ها مشکلاتی بود که در درصد مشارکت تأثیرگذار بوده؛ اما ملت شریف ایران وفادرانه، با بصیرت و آگاهی به پای صندوق اخذ رأی آمدند و آنچه که تکلیف و وظیفه مردم بود، درست به صحنه ظهور انجامید.

خانم ظهیری مطالبه مردمان را تحقق وعده‌ها و احقاق به موقع برنامه‌های رئیس جمهور منتخب دانست و اظهار داشت: دولتمردان باید با استفاده از امکانات، هم به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنند و هم برنامه‌هایشان را دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنند تا در یک فرصت کوتاه‌تر به نتیجه برسند. مطالبات مردم از دولت باید تحقق برنامه‌ها و احقاق در موعد زمانی مقرر باشد و دولت هم باید تکلیف این دو را برعهده بگیرد.
 
وی با اشاره به مهمترین مسأله دولت سیزدهم عنوان کرد: از نظر بنده در رأس برنامه‌های دولت سیزدهم باید وفاداری و عمل به ارزش‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ انقلاب اسلامی و رابطۀ بین ولایت و مردم باشد. اگر ما برای اجتماع، اقتصاد، سیاست، جمعیت، مسألۀ مهم معیشت، مسأله ارتباط بین‌الملل و همه برنامه‌های دیگری که بخواهیم به عرصه ظهور برسانیم؛ ابتداعا باید فرهنگ همدلی و با هم بودن، کار جهادی، کنار مردم بودن را داشته و اوضاع به صورت دستور حاکمیتی از بالا به پائین نباشد.
 
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان داشت: مهم‌ترین اصلی که زمینه تحقق وعده‌ها و پاسخ به مطالبات مردمی است، فرهنگ و روحیه انقلابی و جهادی می باشد. اینکه دولتی شعار ایران قوی را در دست گرفته است، تا وقتی که نتواند کنار مرد و برای مردم برنامه‌های خود را محقق کند هیچ اقتدار و قوامی برای دولت فراهم نخواهد کرد. اگر ما توانستیم نظر مردم را جلب و آن‌ها را با دولت همراه کنیم، ان‌شاءالله حتما به اهداف خود دست پیدا خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: مسأله امید و امنیت، دو کلیدواژه مهم در مسائل اجتماعی است که می‌تواند مردم را در صحنه نگاه‌ دارد. ما برای اینکه روزنه‌های امید را در بین مردم تقویت کنیم، می‌توانیم یکسری از وعده‌ها و برنامه‌هایی که به سرعت تحقق می‌یابند را برای مشکلاتی که وجود دارد و باعث آزار مردم شده است، انجام دهیم؛ مانند گرانی‌های بی دلیل، ساماندهی سریع به تأمین و تزریق واکسن کرونا برای عموم مردم به خصوص سنین جوان بالای هیجده سال تا شصت سال یا بحث بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی که دولت سیزدهم با اولویت قرار دادن این مسائل می‌تواند فضای اجتماعی ایمن و آرامی را به وجود بیاورد. فلذا بعضی وعده‌ها باید زودهنگام تحقق پیدا کند؛ اما زیرساخت‌ها و برنامه‌های درازمدت هم در طول این برنامه‌ها و یا همزمان باید فراهم بشود.

خانم ظهیری ساماندهی به نیازهای اولیه مردم را اولویت دولت سیزدهم دانست و گفت: مردم در فضایی قرار گرفته‌اند که درصد ایجاد نارضایتی بسیار بالا می‌باشد؛ یعنی وقتی ظهر و شب در این فصل تابستان برق‌ها قطع می‌شود، در کنار قطعی برق، قطعی یا ضعیف شدن اینترنت را نیز دارید که برخی از محصلان برای امتحان دادن به مشکل برمی‌خورند، چنین فضایی کاملا آماده برای نارضایتی است؛ بنابراین بنده می‌گویم طرح ساماندهی نیاز‌های اولیه مردم در رأس امور قرار بگیرد.
 
وی در توضیح ساماندهی به نیازهای اولیه مردم، اظهار داشت: دولت سیزدهم باید طرح ساماندهی و پاسخ‌گویی به نیاز‌های روزمره و اولیه جاری مردم را به سرعت در اولویت خود قرار دهد تا دو کلید‌واژه امید و امنیت محقق شود. به طور مثال کنترل قیمت لبنیات نیاز به برنامه دارد؛ اما گاهی شما در یک طرح چهل روزه می‌توانید به این طرح ساماندهی شده دست پیدا کنید. بحث اینکه حتی اگر برق از طریق زیرساخت‌های داخلی تأمین نمی‌شود، باید آن را بخریم. دنیا در حال حاضر آن طور نیست که بشود همه چیز را در جغرافیای خودمان تأمین کنیم. یکسری چیز‌ها را باید خریده شود و تأمین کنیم و بعداً زیرساخت‌ها کامل بشود.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در انتهای بحث خود گفت: آخرین نکته که خیلی مهم است اخلاق‌مداری است. امیدوارم دولت منتخب مردم بر پایه ارزش‌های اخلاقی؛ صداقت، پاسخ‌گویی، راست‌گویی، همدل بودن با مردم و... پیش برود. دولتی برای همه مردم نه فقط آن‌ها که به او رأی دادند، دولتی برای همه مردم باشد؛ یعنی از بشاگرد محروم، تا مرکز تهران که هم حروی دارد هم هرندی، تا اقصا نقاط فضای جغرافیایی و همه اقشار مردم. دولت باید برای پیر، جوان، توانمند و ناتوان، اقشار برخوردار و غیربرخودار و حتی ایرانیانی که ساکن خارج از کشور هستند یک‌جور باشد؛ بنابراین دولتی برای همه مردم، براساس ارزش‌های اخلاقی، پاسخ‌گو، صادق، همدل و همراه که آن وقت مشارکت مردم با دولت برای بسترسازی و همسان‌سازی بیشتر خدمت فراهم خواهد شد.
ارسال نظرات