۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۹۶۶۱۱
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

جهش علمی کشور را مرهون هدایت ها، تشویق ها و هشدارهای رهبر انقلاب هستیم

جهش علمی کشور را مرهون هدایت ها، تشویق ها و هشدارهای رهبر انقلاب هستیم
نماینده خبرگان بر لزوم ایجاد بستر‌های رشد علمی از سوی مسؤولان تأکید کرد و گفت: جهش علمی امروز کشور را مرهون هدایتها، تشویقها و هشدار‌های رهبر انقلاب هستیم.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب پرچمدار پیشرفت و تحول علمی است و همواره با تأکید بر تدوین و اجرایی شدن نقشه راه علمی کشور از نخبگان علمی حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جوانان و نخبگان را به فتح قله های دانش توصیه می کنند، افزود: حضرت آیت الله خامنه ای در دیدارهای خود با مسؤولان کشور همواره خواهان این مسأله بودند که موانع از سر راه پیشرفت علمی جوانان و نخبگان برداشته شود.

آیت الله کعبی جهش علمی امروز کشور را مرهون هدایت ها، حمایت ها، تشویق ها و هشدارهای رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به حداقل پیشرفت علمی جامعه قانع نبوده و همواره پیشرفت حداکثری علمی مد نظر ایشان بوده، از این رو ایشان در دیدار اخیر خود با نخبگان بیان کردند که جوانان نخبه کشور ما این ظرفیت را دارند که قوانین طبیعی را کشف کنند و به سمت ابداع، ابتکار، خلاقیت و نوآوری در دانش های نوین و اکتشافات علمی روی بیاورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم ایجاد بسترها و زمینه های رشد و توسعه علمی از سوی مسؤولان کشور تأکید کرد و افزود: حضرت آیت الله خامنه ای اعلام کردند که ظرفیت های رشد علمی و بهره مندی دانشمندان برای پیشرفت فراهم است و مسؤولان وظیفه دارند که امکانات را فراهم کنند تا کشور به علم و فناوری در کنار ایمان و تعهد در جهت پیشرفت همه جانبه دست یابد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان همواره درصدد هستند که مانع پیشرفت و رشد علمی کشور شوند تا ایران اسلامی به بیگانگان وابسته باشد، افزود: برخی به شکل سازمان یافته جوانان نخبه را شناسایی کرده و آنها را هدایت می کنند که علم و فناوری خود را در اختیار کشورهای بیگانه قرار دهند و این افراد بسترهای مهاجرت نخبگان را فراهم می کنند که این امر بی توجهی به استقلال، پیشرفت و علم و فناوری کشور بوده و خدمت به این مرز و بوم را خیانت می دانند.

آیت الله کعبی وظیفه اساتید انقلابی را ایجاد انگیره در جهت رشد و بالندگی دانشجویان توصیف و اظهار کرد: باید مسؤولان و اساتید بسترها و محیط را برای رشد نیروهای انقلابی دانا، توانا و با نشاط برای فتح قله های دانش فراهم کنند تا اینکه همانند سالیان گذشته جوانان به پیشرفت های علمی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اعتماد مسؤولان به جوانان و نخبگان زمینه های رشد و پیشرفت ایران را فراهم خواهد کرد، افزود: نخبگان جامعه به دانش بومی انرژی هسته ای، سلول های بنیادی و نانو تکنولوژی دست پیدا کرده و شعار «ما می توانیم» را عملیاتی کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: فردی که برای تداوم و توسعه حرکت علمی به کشورهای دیگر مهاجرت می کند و دانش های آنها را در خدمت توسعه و پیشرفت کشور قرار می دهد، این امر منعی ندارد، اما ترویج خودباختگی در برابر تمدن غرب و کاهش علایق جوانان به استقلال کشور محل اشکال و خیانت است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
دانش جعفری برای نجات تیم سیف از مجازات این دستور ارشادی را از رهبری گرفتند و بازتاب دادند مبادا حکم جائرانه باشد؟ در حالیکه کلمه مبادا نشان می دهد که خودشان هم احتمال ناچیزی داده اند که حکم جائرانه باشد لذا بعید است تیم سیف و عراقچی از مجازات بجهند.
0
0