۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۷۷۵
روحانی برجسته عراق:

اشغالگران آمریکایی عامل فتنه های مذهبی در عراق هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران جریان صدر عراق ضمن تاکید بر اینکه اشغالگران آمریکایی عامل فتنه های مذهبی در عراق هستند بر لزوم خروج فوری اشغالگران تاکید کرد.
شيخ طلال السعدي از رهبران جريان صدر عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ طلال السعدی از رهبران جریان صدر عراق در گفت و گو با شبکه خبری العالم، به راهپیمایی بزرگ ضد آمریکایی شهروندان عراقی که روز گذشته در بغداد برگزار شد، اشاره کرد و گفت: راهپیمایی بزرگی که ملت عراق، روز گذشته علیه حضور اشغالگران آمریکایی انجام گرفت مطمئنا آخرین تظاهرات علیه اشغالگری است، زیرا نظامیان آمریکایی در پایان سال جاری از کشور خارج خواهند شد و استقلال به صورت کامل به عراق بازمی گردد.

وی افزود: حمایت قاطع مردم از سخنان مقتدی صدر درباره ادامه جنگ نظامی علیه آمریکا در صورت تمدید مدت حضور اشغالگران در عراق نشان می دهد عراقی ها حاضرند گرانبهاترین چیز خود را برای آزادی کشور تقدیم کنند و به اشغال عراق پایان دهند.

حجت الاسلام السعدی آمریکایی ها را عامل فتنه در عراق خواند و تصریح کرد: قشرهای مختلف ملت عراق بر لزوم خروج اشغالگران از خاک کشور اتفاق نظر دارند و معتقد هستند که استقلال و ثبات تنها در صورت خروج اشغالگران آمریکایی که همواره در صدد گسترش فتنه های مذهبی در عراق هستند محقق می شود و دولت نیز بارها نسبت به پایان اشغالگری در پایان سال 2011 میلادی تاکید می کند.

وی تاکید کرد: عراقی ها قادرند به تنهایی کشور را اداره کنند و نیازی به بیگانگان ندارند.

گفتنی است صدها هزار تن از شهروندان عراقی، روز گذشته در هشتمین سالگشت اشغال نظامی این کشور در بغداد راهپیمایی کرده و خواستار خروج اشغالگران در پایان سال 2011 میلادی شدند./980/گ
ارسال نظرات