۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۰۱۹۲۴
استاد دانشگاه شیعه شناسی:

بیداری اسلامی راهکار امام خمینی در تحقق انقلاب ایران بود

خبرگزاری رسا - عضو هئیت علمی دانشکده شیعه شناسی گفت: امروز بیداری اسلامی به معنای رجوع به خویشتن در کشورهای اسلامی محقق شده است.
بيداري اسلامي


محمد‌تقی انصاری‌پور، عضو هئیت علمی دانشکده شیعه شناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل اوضاع خاورمیانه پرداخت و ضمن بیان اینکه قیام های مردمی محصول بیداری اسلامی است، گفت: بیداری اسلامی به معنای بازگشت به خویشتن است که از سال ها قبل در کشورهای اسلامی به راه افتاده است.

وی بیان داشت: بیداری اسلامی در ایران، انقلابی به بزرگی انقلاب اسلامی ایران را نتیجه داد و در نتیجه به کشوری الهام بخش در جهان اسلام تبدیل شد.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: سید جمال الدین اسد آبادی به عنوان پیشتاز عرصه بیداری اسلامی شناخته شده که توانست مردم را با استکبار جهانی آشنا کند.

وی بیان داشت: نهضت امام خمینی(ره) یک مراقبه و حرکت همراه با آگاهی بود و حرکت ایشان تفاوت‌های اساسی با حرکت های قبلی داشت.

وی ادامه داد: در حالی که حرکت های اعتراضی شهید نواب صفوی حالت مسلحانه داشت اما امام خمینی(ره) تلاش کرد تا با همراه کردن مردم، اهداف اسلامی را محقق سازد.

این پژوهشگر شیعه شناسی ادامه داد: حرکت انقلاب امام خمینی(ره) در قیاس با سایر انقلاب‌ها همچون انقلاب الجزایر علیه استعمار فرانسه دارای کمترین تلفات بود.

وی اظهار داشت: امروز بیداری اسلامی در سایر کشورهای اسلامی به تدریج بروز و ظهور می‌کند و حرکت‌هایی همچون هدیه گل به ارتشی‌ها و اقامه نمازجماعت و جمعه در جریان اعتراض نشان دهنده تاثیر انقلاب اسلامی در مردم منطقه است.

وی اظهار داشت: موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحولات منطقه باید هوشمندانه و به گونه‌ای باشد که جهت گیری اسلامی نظام ایران را نشان دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حمایت های ما باید چتر حمایت از مظلومان را بگستراند و به گونه ای نباشد که حرکت فرقه‌ای برداشت شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات