۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۱۹۶
سرپرست آموزش و پژوهش موسسه تخصصی شیعه شناسی:

آشنایی دانش پژوهان مراکز تخصصی با نیازهای داخلی و بین المللی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست آموزش و پژوهش موسسه تخصصی شیعه شناسی گفت: مراکز تخصصی وظیفه دارند تا در مسیر تربیت محقق و صاحب نظر در رشته های علمی گام بردارند.
مدرسه فيضيه قم


حجت الاسلام عباس دهقانی، سرپرست آموزش و پژوهش موسسه تخصصی شیعه شناسی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: مراکز تخصصی علمی یک امر مغفول در نظام آموزشی حوزه های علمیه بود که به حمد الهی امروز ایجاد و در حال ترقی است.

وی ادامه داد: مراکز تخصصی همواره از دغدغه های بزرگان حوزه های علمیه بود اما باید توجه داشت که آسیب های های احتمالی آن مرتفع شود و این مراکز به کمال علمی برسند.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: مراکز تخصصی وظیفه دارند تا در مسیر تربیت محقق و صاحب‌نظر در رشته های علمی گام بردارند.

وی گفت: این مراکز باید نیازهای آینده کشور را در بحث تامین کارشناس تامین کنند و با به کارگیری نیروهای انسانی در رفع مشکلات علمی و فرهنگی کوشا باشند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: تربیت یافتگان مراکز تخصصی باید مشکلات جامعه را شناسایی کنند و در صدد چاره‌جویی و حل آن باشند.

وی با تاکید براینکه مسؤولیت حوزه های علمیه محدود به نیازهای فکری داخلی نیست، گفت: دانش‌پژوهان باید نیازهای بین المللی و ملی را بشناسند و با مقدمات وظایف بین المللی خود که فراگیری زبان‌های خارجی است، آشنا شوند.

وی بیان داشت: طلاب باید در مراکز تخصصی با نوشتن تحقیقات علمی، روحیه پژوهشگری را در خود تقویت کنند و مهارت های تحقیقی و نویسندگی به دست آورند.

حجت الاسلام دهقان بیان داشت: وجود مراکز تخصصی هم عرض و مشابه در رشته های علمی همسان یک آسیب است که باید مرتفع شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات