۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۰۷۹
آیت الله شبستری مطرح کرد؛

ضرورت تقویت حوزه‌های علمیه با هدف مقابله جدی با فرهنگ غرب

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تقویت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی را عاملی برای مقابله با فرهنگ مبتذل غرب برشمرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی در آذربایجان شرقی، روز گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان ایران اسلامی لحظه ای را برای تهاجم فرهنگی از دست نمی دهند، بی توجهی به فرهنگ دینی جامعه غیر قابل قبول است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دینی نیازمند نگرشی هنرمندانه و بهره مندی و حمایت از هنرمندان متعهد است، خاطر نشان کرد: دوری از افراط و تفریط در اقدامات فرهنگی و همچنین توجه به نیازهای بوی هر منطقه مهمترین اصل در ترویج مبانی دینی است.

امام جمعه تبریز تقویت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی را عاملی برای مقابله با فرهنگ مبتذل غرب برشمرد و ادامه داد: توسعه و تقویت حوزه های علمیه استان به ویژه شهرستان ها، موجب ترویج فضای معنوی و دینی در شهرها و روستاها شده و عاملی برای بهره مندی بیش از پیش مردم از مبلغان آگاه و توانمند است.

آیت الله شبستری همچنین خواستار توجه جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرهنگ دینی و مقابله با معضلات فرهنگی شد و گفت: نباید آثار و مظاهر اسلامی نظام تضعیف شود، متولیان نهادهای فرهنگی و در راس آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مقابله با فرهنگ مبتذل غرب تمهیداتی را بیاندیشد.

وی تجهیز مساجد به فناورهای نوین فرهنگی و آموزشی را یکی از عوامل جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های مسجدی دانست و گفت: گسترش کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز بایستی با توجه به امور کیفی باشد.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ولایت فقیه را ضامن اجرای احکام الهی در جامعه دانست و گفت: جمهوریت نظام در کنار اسلامیت آن معنا حقیقی خود را خواهد یافت، باید قدرشناس نعمت ولایت بود، چراکه در طول 32 سال گذشته کشور را از گزند مستکبران عالم مصون نگه داشته است.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان در تبعیت از ولایت فقیه ممتاز و الگو بوده اند، اظهار داشت: مسؤولان نیز باید در کنار مردم التزام عملی نسبت به ولایت فقیه داشته باشند و اجازه ندهند دشمنان نظام اسلامی با جنجال های رسانه ای کشور را به حاشیه بکشانند.

آیت الله شبستری در پایان خواستار مقابله جدی با افراط و تفریط و همچنین خرافه گری در سطوح مختلف اجتماعی و فرهنگی شد و افزود: بایستی با راهکارهای هنری و فرهنگی سطح معلومات و آگاهی های مردم را نسبت به توطئه های شوم دشمنان بالا برد.

گفتنی است، در پایان این نشست حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر، محسن عبداللهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه و محرم فروغی شجاعی فرماندار ورزقان به عنوان فعالان شوراهای فرهنگی عمومی استان تجلیل شد./935/پ202/س
ارسال نظرات