۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۶۱۲۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نور اندیشه‌های امام خمینی خاموشی‌بردار نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با هشدار نسبت به تلاش عده‌ای که اندیشه‌های امام خمینی(ره) را تنها مربوط به دوره ای خاص می‌دانند، گفت: اندیشه های امام راحل، اندیشه های نافذی است که در همه دوران و اعصار کاربرد دارد و خاموشی‌بردار نیست.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، امام جمعه بهشهر، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل گفت: اندیشه های ژرف و بلند امام راحل اکنون در همه جهان طنین انداز شده و مسلمانان جهان، بیداری خود را مدیون رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری هستند.

وی با اشاره به این که سید حسن نصرالله با الگوبرداری از اندیشه‌های امام راحل و رهبری انقلاب زمینه بیداری مردم منطقه را فراهم کرد، افزود: امروز اندیشه‌های امام راحل در بسیاری از کشورهای اروپایی مورد پذیرش مردم قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین با هشدار نسبت به تلاش عده‌ای که اندیشه‌های امام خمینی(ره) را تنها مربوط به دوره‌ای خاص می‌دانند، گفت: اندیشه‌های امام راحل، اندیشه‌های نافذی است که در همه دوران و اعصار کاربرد دارد و خاموشی‌بردار نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به کار بردن قید زمان برای اندیشه امام راحل را توطئه خطرناکی از سوی دشمنان نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: متأسفانه عده ای با طرح زمان‌بند‌کردن اندیشه‌های امام راحل آن را مختص دورانی خاص می دانند که باید در مقابل این توطئه خطرناک روشنگری شود.

وی با بیان این که نظام اسلامی یک گفتمان جدیدی را به دنیا ارائه داد، افزود: قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی تکیه بر اسلحه و تانک نیست، بلکه پشتوانه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدرت نرم است که این قدرت نرم یک عقبه دارد و آن یک گفتمانی است که این مظام برای جهان به ارمغان آورده است و آن مبتنی برقرآن و معارف اهل بیت(ع) است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز همه ملت‌های مسلمان و حتی غیر مسلمانان دنیا تشنه فراگیری اندیشه های امام راحل هستند، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از این اندیشه‌های ناب انسان را به سوی کمال و سعادت رهنمون خواهد ساخت.

وی ادامه داد: هرگاه 15 خرداد و بیدارگری‌های 15 خرداد خاموش شد، اندیشه های امام نیز خاموش می شود، که چنین نیست و با دارا بودن ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران، این اندیشه های ناب امام راحل همواره برقرار و پررنگ خواهد ماند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به روایت و حدیثی در این رابطه که «قلم علما افضل بر خون شهدا است» بیان داشت: متدینین جامعه باید بدانند که هر قلم عالمی نمی تواند هم ردیف و حتی بالاتر از خون شهدا باشد؛ تنها عالمانی دارای این خصوصیت و ویژگی هستند که از نظر فراگیری در جناح فکری خاصی نباشند و آب به آسیاب دشمن نریزند.

وی ادامه داد: عالمانی که سنگربانان سنگر دین در همه زمینه‌ها هستند همچون امام راحل، رهبری، شهید مطهری، شهید بهشتی و دیگران در این زمره از عالمان قرار دارند و باید مراقب باشیم که برخی از روایات تفسیر به عام نشود.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با اشاره به جریان‌های بحرین و یمن و دیگر کشورهای اسلامی منطقه خاطر‌نشان کرد: خادم الحرمین باید از عکس العمل های بی‌جای خو در قبال کشورهای منطقه و موضع گیری های نامیمون، خجل و شرمسار باشد و بدانند که مرگ خود و نظامشان نزدیک است.

حجت الاسلام و المسلمین جباری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که در‌ سه دهه اخیر خدمات متعدی از سوی دولت‌های مختلف در مناطق مختلف کشور صورت گرفته است، گفت: نباید به دلیل برخی منافع شخصی خدمات شایسته‌ای که به مردم صورت گرفته نادیده گرفته شود./950/پ202/س

ارسال نظرات