۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۷۵۶۵
قائم‌مقام سازمان اوقاف کشور:

وجود روحانیان در سازمان اوقاف سبب ارتقای کیفی فعالیت‌‌های ‌این سازمان شد

خبرگزاری رسا ـ قائم ‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور‌ گفت: با توجه به این که رؤسای اوقاف شهرستان ها متولیان شرعی به شمار می آیند برآن شدیم که از وجود با برکت روحانیان در این سازمان استفاده کنیم.
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خيريه کشور، تقي رضايار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، تقی ‌رضایار، قائم ‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، ملت ایران را نزدیک ترین ملت به قرآن دانست و گفت: مردمان ایران اسلامی مردمی قرآنی و اسلامی هستند که همیشه در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرده اند.

این مقام مسؤول، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: وقف موضوعی است که از اقتصاد آغاز و به اجتماع و فرهنگ ختم می‌شود، که در سطح جهان نهادهای خیریه فراوانی فعالیت می کنند ولی احکام شرعی وقف بر هیچ کدام از آن ها حاکم نیست.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با تأکید بر این که سازمان اوقاف کشور سال گذشته تغییر روش داد و از وجود با برکت روحانیان در سرپرستی ادارات اوقاف شهرستان ها استفاده کرد، اظهار داشت: با توجه به این که رؤسای اوقاف شهرستان ها متولیان شرعی به شمار می آیند برآن شدیم که از وجود با برکت روحانیان در این سازمان استفاده کنیم.

رضایار اضافه کرد: با حضور روحانیان انقلابی و ولایی در فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انقلابی بزرگ در این سازمان رخ داد که به سبب نگاه شرعی روحانیان حدود 38 درصد موقوفات سند دار و به نرخ روز بهره برداری شدند.

این فعال عرصه فرهنگی، با اشاره به این که در 92 درصد اماکن متبرکه زیز ساخت های فرهنگی لازم برای اجرای مراسمات وجو ندارد، اذعان داشت: فقط 8 درصد اماکن متبرکه قابلیت برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی در آنها وجود دارد که با وجود این مشکلات در سال گذشته پنج برنامه فرهنگی سراسری در سطح کشور برگزار کردیم.

قائم ‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات در سطح کشور خبر داد و تأکید کرد: سامانه جامع موقوفات به زودی راه‌اندازی می‌شود و تاکنون آمار 60 درصد موقوفات وارد این سامانه شده است.

این مقام مسؤول‌ تصریح کرد: با مکانیزه شدن این سامانه حساب‌ها و فعالیت‌های انجام شده و قابل انجام در موقوفات شفاف‌سازی و همه این موقوفات شناسایی و در این سامانه ثبت می شوند؛ از این رو با فعالیت این سامانه امکان غارت و چپاول اموال وقفی وجود ندارد.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ساخت موقوفات به همکاری خیرین نیازمندیم و سازمان اوقاف به تنهایی قادر به ساخت همه موقوفات نیست که شکوفایی فعالیت های سازمان اوقاف با کمک این عزیزان امکان پذیر است./9461/پ202/س
ارسال نظرات