۰۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۸۰۵
رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان:

اگر سوریه از مواضع خود در قبال فلسطین بازگردد به دوست صمیمی آمریکا مبدل می شود

خبرگزاری رسا ـ رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان تاکید کرد: اگر سوریه از مواضع خود در قبال فلسطین بازگردد به صمیمی ترین دوست آمریکا مبدل می شود.
سيد ابراهيم امين السيد رييس شوراي سياسي حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، «سید ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی تجمع علمای مسلمانان این کشور برگزار شد آمریکا و اسرائیل را دشمن حزب الله توصیف کرد و گفت: ما با هیچ فردی، نه شیعه و نه سنی و نه مسیحی در لبنان رقابت نمی کنیم، ما تنها به مبارزه با آمریکا و اسرائیل می پردازیم و به دنبال پست وزارتی و پارلمانی نیستیم.

وی افزود: ما از لبنان، جایگاه و نقش امت و فلسطین را جستجو می کنیم. بسیاری با سخنان طایفه ای و مذهبی، تلاش می کنند این نقش را از ما دور سازند.

سید ابراهیم امین با اشاره به ادامه تنش ها در سوریه تصریح کرد: آنچه در سوریه رخ می دهد نتیجه تلاش های آمریکا برای از بین رفتن جایگاه سوریه در منطقه است، اگر سوریه از مواضع خود در قبال امت اسلامی و فلسطین بازگردد به صمیمی ترین دوست آمریکا مبدل می شود.

رئیس شورای سیاسی حزب الله اظهار داشت: هرگونه اختلاف و نزاعی که میان مسلمانان پیش می آید مصالح آمریکا را تامین می سازد.

«شیخ احمد الزین» رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمانان نیز در این مراسم تاکید کرد:بیانیه وزارتی لبنان باید بر اساس سه محور ملت، ارتش و مقاومت به عنوان تنها راه آزادی سایر اراضی اشغال شده تهیه و تصویب شود.

وی بر لزوم وحدت ملی تاکید کرد و ادامه داد: همه لبنانی ها باید در راستای استحکام وحدت ملی تلاش و از خاک، آب و فضای کشور در برابر تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی دفاع کنند.

شیخ احمد الزین، دادگاه بین المللی جنایی ویژه ترور نخست وزیر لبنان را ناعادلانه خواند و بیان داشت: ما خواستار دادگاهی عادل هستیم که جنایتکاران واقعی را معرفی کند، نه اینکه گاهی کشور سوریه و گاهی حزب الله را متهم اصلی این ترور جلوه می دهد./980/ب902/گ
ارسال نظرات