۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۹۱۵۳
معاون پژوهش مجمع عالی حکمت اسلامی:

خداباوری، اخلاق و معنویت در وجود حجت‌الاسلام والمسلمین مهندسی موج می‌زد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین مهندسی در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی، توجه ویژه‌ای به تبلیغ و ارتباط با مردم و به ویژه جوانان داشت.
حجت الاسلام علي عباسي


حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون پژوهش مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت فقدان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی مهندسی اظهار داشت: این استاد فقید حوزه حقیقتاً از خوبان و نیکان روزگار ما بود.

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین مهندسی سال‌ها در محضر اساتید حکمت تلمذ کرد و ارادت ویژه‌ وی به استاد عالیقدر آیت‌الله انصاری شیرازی، از سال‌ها ارتباط علمی و معنوی بین این دو بزرگوار حکایت داشت.

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به تدریس عالی و مفصل حجت‌الاسلام والمسلمین مهندسی در حوزه علمیه قم و در برخی مراکز علمی غیرحوزوی ابراز داشت: این استاد عرفان حوزه، علم را با عمل جمع کرده بود و حقیقتاً عالمی عامل بود.

وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین مهندسی انسانی وارسته، خداباور، اخلاقی، اهل معنویت، فداکار و ایثارگر در راه تبلیغ دین خدا بود و این ویژگی‌ها در همه فعالیت‌های وی به چشم می‌خورد.

معاون پژوهش مجمع عالی حکمت اسلامی، توجه ویژه به تبلیغ و ارتباط با مردم و جوانان به صورت تبلیغ سنتی و منبر و همین‌طور حضور فعال در رسانه‌های دیداری و شنیداری را از دیگر ویژگی‌های مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مهندسی‌ برشمرد.

وی با اشاره به دغدغه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین مهندسی درباره عرفان‌های کاذب و افکار انحرافی گفت: ایشان در سال‌های اخیر به سبب ارتباطی که در سفرهای تبلیغی خود با جوانان داشت متوجه عطشی از طرف نسل جوان درباره مسائل معنوی و عرفانی شد.

حجت‌الاسلام عباسی افزود: این استاد فقید حوزه پی برد که برخی عرفان‌های تقلبی و دروغین به جوانان عرضه می‌شود؛ از این‌رو تلاش ارزشمندی را به کار برد تا نسل جوان با معنویت و عرفان حقیقی و عرفانی که برخواسته از قرآن و سنت است آشنا شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مهندسی در معرفی عرفان اصیل اسلامی موفق و کلامش نافذ بود، اظهار داشت: یکی از توفیقات ایشان ارائه عرفانی حقیقی برخواسته از کتاب و سنت در مقابل جریان‌های کاذبی همچون فرقه‌های نوظهور به نسل جوان بود.

وی با اشاره به مسؤولیت حجت‌الاسلام والمسلمین مهندسی در مجمع عالی حکمت اسلامی، گفت: ایشان طی دو سال اخیر به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره مجمع انتخاب شد و طی این مدت کوتاه، از اعضای فعال و ملتزم به جلسات و بسیار خوشفکر به حساب می‌آمد و در مسیر رو به رشد این مرکز حوزوی، کمک‌های شایانی کرد. /920/ت302/ع

ارسال نظرات