۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۵۹۷
مدیر مرکز تحقیقاتی اسوه:

انقلاب اسلامی اصیل‌ترین رویکرد به آموزه‌های شیعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه جامعه نمونه اسلامی را از اهداف میانی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: باید مظاهر این جامعه در سایر سرزمین‌های اسلامی نیز به وجود آید و تمدن اسلامی محقق شود.
پرچم جمهوري اسلامي ايران


حجت‌الاسلام علی ثقفی، مدیر مرکز تحقیقاتی اسوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران اصیل‌ترین رویکرد در فرهنگ شیعی است.

وی با اشاره به اینکه شاخصه‌های اصلی نظام فکری شیعه در تئوری ولایت فقیه دیده می‌شود، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران ارتباط تفکیک‌ناپذیری با تفکر امامت، مهدویت و وظیفه انتظار دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مردم در زمان غیبت باید حکومت داشته باشند و بلاتکلیفی توجیه پذیر نیست، اظهار داشت: مهدویت ممکن است با رویکردهای گوناگونی مطرح شود ولی انقلاب اسلامی ایران از آنجایی که با رویکرد اجتماعی و مسؤولیت‌محور آن را تبیین می کند، قابلیت بیشتری برای پذیرش دارد.

وی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فصل نوینی در شکل گیری یک نظام اسلامی شروع شد و مراحل تحقق حاکمیت اسلام روز به روز تقویت شد.

مدیر مرکز پژوهشی اسوه اظهار داشت: بعد از تحقق نظام اسلامی نوبت حاکمیت اسلامی، دولت اسلامی و کارگزاران اسلامی است.

وی جامعه نمونه اسلامی را از اهداف میانی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: باید مظاهر این جامعه در سایرسرزمین های اسلامی نیز به وجود آید و تمدن یا بلوک اسلامی محقق شود.

مدیر مرکز تحقیقاتی اسوه با اشاره به اینکه اینکه برخی در صدد منحرف کردن مردم از تفکر انقلاب اسلامی هستند، بیان داشت: انجمن حجتیه یکی از افکار انحرافی بود که با ارائه رویکردهای فردی در تلاش بود تا تفکر ولایت فقیه را برداشت غلط جلوه دهد.

محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: تفکری راهگشا است که بتواند سرنوشت خود را با سرنوشت ایران اسلامی گره زند و اصلاح و اقدامات عملی را منافی با آموزه‌های اسلامی نپندارد.

وی با تاکید بر حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی بیان داشت: تفکر اسلامی راهگشای ما در ادامه راه انقلاب است و باید روز به روز در تحقیق اهداف آن و رسیدن به قله‌های پیشرفت حرکت کرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات