۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۳:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۹۷۵
نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

ایستادن در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان شر مطلق وظیفه ملی و دینی ماست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان ایستادن در برابر رژیم صهیونیستی را به عنوان شر مطلق، وظیفه ملی و دینی مسلمانان دانست و تاکید کرد که نباید از هیچ تلاشی برای بازگرداندن امام موسی صدر به میهن کوتاهی کنیم.
آيت الله شيخ عبدالامير قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مقر این مجلس برگزار شد، ضمن محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی که جان و مال انسان های بی گناه را نشانه می رود، گفت: اقدام های تروریستی در عراق علیه مساجد و حسینیه ها، اعمالی ناشایست و دارای منبع و اهدافی یگانه است.

آیت الله قبلان اینگونه اقدام های وحشیانه و خونین را در تقابل کامل با دین مبین اسلام دانست و آنها را در چارچوب خدمت به پروژه صهیونیستی برای برافروختن آتش فتنه های مذهبی و قومی و برانگیختن تعصب ها نژادی و گروهی برای تفکیک و تجزیه عراق و گسترش آشوب در کشورهای عربی در راستای منافع رژیم صهیونیستی که منبع همیشگی فتنه ها و بدی هاست، ارزیابی کرد.

وی با اشاره به هشدارهای امام موسی صدر نسبت به رژیم صهیونیستی و شر مطلق دانستن آن، گفت: وظیفه ملی و دینی ماست که با تمام توان خود در برابر این شر مطلق بایستیم و شرط وفاداری آن است که از هیچ تلاشی برای بازگرداندن امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین به آغوش میهن و خانواده خود دریغ نکنیم؛ چراکه پرونده ایشان نباید بیش از این پس از سقوط دیکتاتور لیبی، معمر قذافی در هاله ابهام بماند.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، همچنین همه لبنانی ها را به همفکری و گفت و گو و پاسداری از وحدت خود برای محافظت از کشور در برابر چالش ها و تهدیدها فراخواند و گفت: تنها راه حل اختلافات و از بین بردن موانع در راه پیشرفت کشور، حاضر شدن در پای میز گفت و گو است؛ چرا که لبنانی ها چاره ای جز همزیستی مسالمت آمیز و توافق و تفاهم ندارند.

گفتنی است که امام موسی صدر در سوم شهریور ماه سال ۱۳۵۷ و در آخرین مرحله از سفر دوره ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز نهم شهریور ماه ربوده شد. دستگاه های قضایی دولت های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم را رسما تکذیب کردند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش به دست آمده، تماما گواه آن است که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نکرده است.

در این میان قرائن متعددی حکایت از آن دارند که ایشان همچنان زنده است و مانند برخی دیگر از علمای اسلامی در زندان به سر می برد. در خبری که در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰ از سوی سایت «جبهه نجات ملی لیبی» بر روی شبکه جهانی اینترنت منتشر شد، آمده است که برخی از زندانبانان زندان ابوسلیم شهر طرابلس، امام موسی صدر را در اواخر سال ۱۳۷۶ دیده اند./981/ب902/گ
ارسال نظرات