۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۳۸۷

آیت الله مدرسی گروه های سیاسی را به پایان نزاع و درگیری فراخواند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید کربلا از گروه های سیاسی خواست به نزاع و درگیری میان یکدیگر پایان دهند.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از مراجع تقليد کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید شهر مقدس کربلا در جمع کثیری از طلاب حوزه علمیه این شهر، گروه های سیاسی را به پایان اختلافات و نزاع ها دعوت کرد و گفت: رهبران گروه های سیاسی باید فورا گفت وگو را در پیش گیرند و با استفاده از مشترکات به تصحیح روند فعالیت های سیاسی که مصالح عمومی کشور و ملت را در پی داشته باشند بپردازند.

وی افزود: ادامه اختلافات و نزاع های موجود می تواند به فروپاشی نظام سیاسی نون منجر شود، مضاف بر اینکه پیامدهای بسیار نامطلوبی برای جامعه به دنبال دارد.

آیت الله مدرسی بر لزوم بازگشت سیاستمداران به میز مذاکره تاکید کرد و اظهار داشت: سیاستمداران باید دور میز یکپارچه جمع شوند و به دور از تعصب های حزبی و قومیتی به مصالح ملت مظلوم عراق بیاندیشند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مذاکرات باید بر اساس نیت های صادقانه در جهت اصلاح و درمان مشکلات کنونی انجام گیرد و مصالح ملت را در نظر داشته باشند، نه اینکه به تخریب و ویرانی منجر شود.

وی از اتهام پراکنی گروه های سیاسی در رسانه ها به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: مشخص نیست چرا سیاستمداران و رهبران گروه های سیاسی اختلافات میان خود را در صحن پارلمان به صورت جدی مورد مناقشه قرار نمی دهند و به جای آن به تنش و نزاع های بی مورد که به سرانجام نمی رسند روی آورده اند.

آیت الله مدرسی در پایان سخنان خود تاکید کرد: اسلام به ما دستور می دهد که گفت وگو را از خانواده شروع کنیم، دینمان به ما می آموزد که با مذاکره به حق خود دست یابیم، بر مردم واجب است در برابر مصالح و امیال نفسانی خود بایستد و همه عادت های زشت و ناپسند خود را برای رسیدن به حق از بین ببرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات